Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowe piętrusy dla Kolei Mazowieckich

koz 20-12-2015, ostatnia aktualizacja 20-12-2015 09:22

Koleje Mazowieckie odebrały pierwsze dziewięć wagonów piętrowych oraz lokomotywę Gamma, wyprodukowane przez firmę PESA Bydgoszcz.

Nowe wagony Kolei Mazowieckich
źródło: Wikimedia Commons
Nowe wagony Kolei Mazowieckich

Pojazdy były już testowane m.in. w zakresie kompatybilności z posiadanymi już przez KM wagonami piętrowymi. Obecnie odbywają się także szkolenia maszynistów.

PesaSUNDECK – to pierwsze pojazdy kolejowe wyprodukowane przez polskiego producenta, przeznaczone do obsługi pociągów uruchamianych w systemie "push-pull".

- Udało nam się dokonać odbiorów technicznych dziewięciu wagonów piętrowych środkowych, jednego sterowniczego i lokomotywy. Zgodnie z zapowiedziami producenta, do końca roku zostaną dostarczone wszystkie objęte umową składy. Pojazdy dobrze przeszły jazdy próbne. Szkolimy już maszynistów do ich obsługi. Chcemy, aby wyjechały na tory w styczniu 2016 roku – informuje Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

W podstawowej konfiguracji pojazd składa się z lokomotywy elektrycznej Gama, piętrowego wagonu sterowniczego i do sześciu piętrowych wagonów środkowych. Takim składem podróżować może jednocześnie ok. 1700 pasażerów. Pojazdy przystosowane są do jazdy z prędkością do 160 km/h.

Oba typy wagonów wyróżniają się nowoczesnym designem, przestronnym wnętrzem wyposażonym m.in. w wygodne fotele, klimatyzację, bezprzewodowy internet, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz monitoring.

W wagonach sterowniczych znajdują się strefy dla osób niepełnosprawnych z częścią gastronomiczną, toaletami oraz wejściami wyposażonymi w platformy umożliwiające wjazd osobom poruszającym się na wózkach.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane