Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Metro buduje na Ursynowie

Marek Kozubal 10-01-2016, ostatnia aktualizacja 10-01-2016 08:50

Na Ursynowie powstanie wielka hala dla pociągów metra. Czy coś może grozić okolicznym mieszkańcom – pyta radny Piotr Lenarczyk.

autor: Gardziński Robert
źródło: Fotorzepa

Radny dzielnicy Ursynów Paweł Lenarczyk, zapytał władze metra czy rozbudowa Stacji Techniczno Postojowej Kabaty nie będzie uciążliwa dla okolicznych mieszkańców.

- W interpelacji pytałem się czy rozbudowa Stacji nie spowoduje uciążliwości dla okolicznych mieszkańców. Moje zainteresowanie wiązało się złymi doświadczeniami mieszkańców z rozbudowy Stacji w 2010 roku, gdzie doszło do użycia substancji, która wydzielała nieprzyjemne zapachy – opisuje radny.

W czasie poprzedniej rozbudowy stacji „użyto do tego celu tańszych, drewnianych podkładów nasączanych olejem kreozotowym, zawierającym rakotwórczy bezno(a)piren" – opisuje radny. „Wiązało się to nie tylko z uciążliwościami zapachowymi ale przez całe wakacje nie dało się spać i przebywać w mieszkaniu przy otwartych oknach. Uciążliwości trwały jeszcze 3 lata po zakończeniu tej inwestycji" –dodaje radny Lenarczyk.

W otrzymanej odpowiedzi prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk tłumaczy, że na terenie Stacji Techniczno Postojowej Kabaty budowane jest hala postojowa taboru metra, trwa także budowa torów dojazdowych oraz wewnętrznych, a także dróg wewnętrznych. Konstrukcja szkieletowo – stalowa ma być długa na 132,7 metra na 73,4 metra szerokości.

W głównej części hali nocą będą parkowały składy metra, tam będzie odbywało się sprzątanie wagonów oraz odbywały się drobne naprawy. W przybudówce zaś mają być m.in. pomieszczenia socjalne, magazynowe i warsztaty.

W hali przewidziano m.in. 14 torów z kanałami przeglądowymi. W budynku przewidziano 7 wejść oraz 14 bram wjazdowych dla pociągów metra. Tory głowicy zostaną wykonane z wykorzystaniem kolejowych impregnowanych podkładów drewnianych. „Zostaną one zaimpregnowane bezpiecznym dla ludzi i środowiska bezwonnym środkiem" – zapewnia w odpowiedzi na interpelację radnego prezes zarządu Metra Warszawskiego Jerzy Lejk. Jak dodaje środek ten jest wykorzystywany m.in. do zabezpieczania elementów placów zabaw.

„Drewniane podkłady kolejowe nasączone tą substancją nie wydzielają nieprzyjemnych i szkodliwych zapachów" – zapewnia Lejk.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane