Miodowa się zmieni
ZDM ogłosił przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. Miodowej.
Projekt ma obejmować m.in. przebudowę jezdni i chodników ul. Miodowej i pl. Krasińskich, przebudowę skrzyżowań i koncepcję zieleni po obu stronach jezdni.
Zadaniem projektanta ma być także przeprowadzenie ekspertyzy stanu nawierzchni jezdni ul. Krakowskie Przedmieście wraz z analizą dokumentacji oraz zaprojektowanie nawierzchni jezdni ul. Miodowej w co najmniej dwóch wariantach - zakładającym nawierzchnię bitumiczną oraz nawierzchnię z kostki kamiennej.
Jaka będzie ul. Miodowa po remoncie? Na decyzję wpłynęli mieszkańcy we wrześniowych konsultacjach społecznych.
Jak informują urzędnicy ZDM do wyboru były dwa warianty. Jeden z nich zakładał niewielkie zmiany, porządkujące organizację ruchu i podnoszące jakość przestrzeni. Drugi kładł większy nacisk na historyczną rangę ul. Miodowej, tak "aby ulica ta była nie tylko korytarzem transportowym", ale nawiązywała do Krakowskiego Przedmieścia. Uwagi składane przez mieszkańców i instytucje (w konsultacje aktywnie zaangażowało się łącznie ok. 150 osób) były podzielone – jednak więcej głosów opowiadało się za drugim wariantem - przypomina ZDM.
Na podstawie wyłonionej koncepcji opracowana zostanie dokumentacja projektowa.
Jak już pisaliśmy na stronie internetowej Życia Warszawy przedstawiciele Zarządu Dróg Miejskich zdecydowali, że nawierzchnia chodników będzie wykonana z kamienia, nawiązującego do tego zastosowanego na Krakowskim Przedmieściu. Kamień pojawi się najpewniej też na jezdni. Latarnie na całej ulicy zostaną wymienione na stylizowane "pastorały".
W miejscu tym pojawi się zieleń, a także elementy małej architektury: m. in. ławki i stojaki rowerowe. Zmiany obejmą także pl. Krasińskich - przewidziano tam wyznaczenie pasów rowerowych oraz remont nawierzchni z kostki.
Jak opisywała Karolina Gałecka z ZDM Miodowa znacznie się zmieni - jezdnia będzie miała 6-6,5 m szerokości i dwa pasy ruchu. Nie będzie pasów rowerowych – rowerzyści będą poruszali się po jezdni. Miejsca postojowe zostaną wyznaczone w zatokach postojowych w poziomie jezdni. Chodniki zostaną poszerzone do minimum 3 metrów. Ulica zostanie objęta strefą ograniczenia prędkości do 30 km na godzinę i dlatego powstaną wyniesione do poziomu chodnika skrzyżowania z ul. Schillera oraz ul. Kapitulną i Kapucyńską.
Zmiany organizacji ruchu obejmą nie tylko Miodową, ale także sąsiednie ulice: Długą, J. Kilińskiego, Podwale, Schillera i Kapitulną. Odwrócony zostanie kierunek ruchu na ul. Podwale i ul. J. Kilińskiego. Nie będzie zatoki autobusowej w kierunku centrum, powstanie nowe przejście dla pieszych oraz wydzielone lewoskręty w ul. Długą i ul. Świętojerską.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.