Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Będzie szerzej za Wyszkowem

koz 29-01-2016, ostatnia aktualizacja 29-01-2016 09:22

Niebawem ruszy rozbudowa drogi krajowej nr 8 od Wyszkowa do węzła Poręba. Koszt : blisko 335 mln zł.

źródło: materiały prasowe
źródło: materiały prasowe

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku podpisała umowę z firmą Skanska na realizację inwestycji. Prace potrwają do lipca 2018 r.

S8 to droga klasy S, gdzie zaprojektowana prędkość to 100 km na godz. Nowy odcinek będzie posiadał dwie jezdnie o szerokości 10,5 m każdy, pas dzielący o szerokości 10 m oraz pobocza nieutwardzone o szerokości 1,25 m każde. Jezdnie będą posiadać po dwa pasy ruchu i po jednym pasie awaryjnym.

Do wykonania nawierzchni Skanska zużyje 75 298 m sześciennych betonu cementowego. Roboty mostowe pochłoną 4 095 000 kg stali zbrojeniowej, 34 000 m sześciennych betonu. Wzdłuż drogi firma wykona 3 560 m kwadratowych ekranów akustycznych.

- W ramach robót drogowych wykonamy blisko 13-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8, drogi dojazdowe, trzy węzły drogowe: „Trzcianka", „Knurowiec", „Poręba" wraz z drogami dojazdowymi, poprzecznymi, skrzyżowania, dwa punkty kontroli pojazdów, chodniki, zjazdy, zatoki autobusowe, system odwodnienia powierzchniowego i wgłębnego oraz przepusty drogowe, także te pełniące funkcje przejść dla zwierząt – wymienia Wojciech Chojecki, Kierownik Budowy, Skanska. – Ponadto rozbudujemy drogi i przebudujemy ciągi komunikacyjne krzyżujące się z nową inwestycją. Zakres prac obejmie też rekultywację terenu w miejscu rozbiórek istniejących dróg - dodaje.

Poza budową drogi Skanska wykona również prace mostowe i konstrukcje inżynierskie. Trasa S8 na tym odcinku będzie posiadała łącznie 16 wiaduktów i mostów, 38 przejść dla zwierząt oraz 13 przepustów. Budowa będzie prowadzona w sąsiedztwie terenów leśnych Puszczy „Białej" – Natura 2000.

Prace zostały podzielone na dwa etapy. Pierwszy etap robót to wybudowanie nowej jezdni drogi ekspresowej po stronie prawej - od węzła „Trzcianka" do końca odcinka - wraz z drogami dojazdowymi oraz obiektami inżynierskimi.

- W tym etapie ruch pojazdów odbywał się będzie po istniejącej drodze krajowej – zapowiada Piotr Stępień, kierownik projektu. - W pierwszym etapie wybudujemy też drogę dojazdową od początku odcinka do węzła "Trzcianka" wraz z obiektami inżynierskimi.

Drugi etap polegał będzie na wybudowaniu dwóch jezdni drogi ekspresowej od początku odcinka do węzła „Trzcianka". - Na tym etapie prac ruch pojazdów zostanie skierowany na nowo wybudowaną drogę dojazdową – wyjaśnia kierownik.

Następnie rozebrana zostanie istniejąca konstrukcja jezdni drogi krajowej i wybudowana jezdnia lewa drogi ekspresowej od węzła „Trzcianka" do końca odcinka wraz obiektami inżynierskimi.

- W trakcie budowy tego odcinka ruch samochodów będzie się odbywał po nowej prawej jezdni drogi ekspresowej – kontynuuje.

Konstrukcja drogi ekspresowej S8 zostanie wykonana w technologii nawierzchni sztywnej wykonanej z betonu cementowego z wykończeniem w technologii tzw. „washbeton". Tego typu rozwiązanie dobrze się sprawdza na nawierzchniach dróg szybkiego ruchu, takich jak autostrady i drogi ekspresowe i jest coraz szerzej stosowane.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane