Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Podziemna kolejka niebawem dłuższa

koz 12-02-2016, ostatnia aktualizacja 12-02-2016 10:29

Umowa na budowę kolejnych odcinków metra może zostać podpisana na początku 2016 r.

autor: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa

Władze spółki Metro Warszawskie zapewniają, że najważniejszą inwestycją realizowaną w 2016 roku będzie rozbudowa odcinka centralnego II linii metra o 6 kolejnych stacji, co wiąże się z wyborem koncepcji architektonicznych dla kolejnych odcinków. Prezes Warszawskiego Metra Jerzy Lejk zapewnia, że umowa na budowę kolejnych odcinków metra może zostać podpisana na początku 2016 r., a według dokumentacji przetargowej budowa nowych stacji powinna potrwać nie dłużej niż 38 miesięcy. Metro Warszawskie szacuje, że kolejne stacje podziemnej kolejki mogą powstać do 2019 r.

W tym roku zakupione zostaną nowe pociągi podziemnej kolejki.

W poprzednim roku w metrze padły rekordy frekwencji. Tylko 8 marca 2015 r. skorzystało z kolejki 233 000 pasażerów, a do końca 2015 roku II linią podróżowało w sumie 24 392 531 pasażerów.

W poprzednim roku zostało podjętych wiele inwestycji nie widocznych dla pasażerów. W czasie wakacji wymieniono niemal 3 km szyn torowiska na I linii, a od listopada 2015 roku do stycznia 2016 roku przeprowadzono szlifowanie całego jej torowiska. „Prace te wymagały konieczności wyłączenia napięcia na trzeciej szynie, dlatego były prowadzone w czasie przerw nocnych" – opowiada rzecznik metra Anna Bartoń.

To oczywiście nie wszystkie innowacje, jakie ukończono w minionym roku. W październiku 2015 r. rozpoczęła się budowa drugiej elektrowozowni (133 metry długości, 73 metry szerokości) w południowo-wschodniej części Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty. Nowa „Mała elektrowozownia" będzie wyposażona w 14 torów z kanałami rewizyjnymi na całej długości. Wartość tego kontraktu to ponad 60 mln zł.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane