Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Metro będzie dłuższe

koz 09-03-2016, ostatnia aktualizacja 09-03-2016 10:09

Wojewoda mazowiecki wydał cztery decyzje dotyczące pozwolenia na budowę kolejnych odcinków metra - od stacji Dworzec Wileński do stacji Bródno.

autor: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa

Pozwolenia na budowę obejmują stacje C15 i C17 oraz dwie wentylatornie. Mają one rygor natychmiastowej wykonalności.

Miasto Stołeczne Warszawa może rozpocząć prace budowlane, które zgodnie z projektem obejmują m.in.: budowę stacji nr C17 o roboczej nazwie „Targówek", przebudowę stacji „Dworzec Wileński", budowę dwóch wentylatorni, tuneli oraz infrastruktury technicznej (torów odstawczych, wejść, wind, klatek schodowych itp.).

Zgodnie z decyzją środowiskową, roboty budowlane i późniejsze eksploatowanie metra będą prowadzone z uwzględnieniem ochrony zieleni, bezpiecznego gospodarowania odpadami i minimalizowania hałasu. Inwestor jest zobowiązany wykonać ekspertyzy techniczne odporności budynków na drgania.

Wojewoda mazowiecki wydał dotychczas 6 decyzji o pozwoleniu na budowę dla II linii metra (dwie z nich wydano 16 lutego). Miasto stołeczne złożyło w sumie 13 wniosków, 7 postępowań jest w toku.

Jak zapewniają władze miasta jeszcze w tym półroczu rozpocznie się rozbudowa II linii o kolejne stacje: trzy w stronę Targówka i trzy w stronę Bemowa. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei.

Planowane stacje to: „Wolska" umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Moczydło" planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza" pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza.

Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (1 147 999 590 zł brutto).

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka" pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek" w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka" w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła firma Astaldi S.p.A. z Włoch (1 066 741 483,79 zł brutto).

Wykonawcy będą mieli na realizację inwestycji 38 miesięcy od daty podpisania umów.

Metro Warszawskie rozstrzygnęło konkurs na koncepcję architektoniczną dwóch kolejnych odcinków II linii metra – trzech stacji na północ (roboczo nazywanych „Zacisze", „Kondratowicza" i „Bródno") oraz dwóch na zachód (roboczo nazywanych „Wola Park" i „Powstańców Śląskich") czyli 3+2.

Prace konkursowe złożyło sześć firm, z których sąd konkursowy wybrał po jednej dla każdego z odcinków: konsorcjum Biura Projektów „Metroprojekt" z AMC Andrzej M. Chołdzyński dla części wolsko-bemowskiej i ILF Consulting Engineers Polska dla odcinka na Targówku. Cała II linia metra ma docelowo liczyć 21 stacji i 23 km długości.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane