Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Koleje Mazowieckie sprzedają tabor

koz 29-10-2017, ostatnia aktualizacja 29-10-2017 09:24

Koleje Mazowieckie sprzedają piętnaście zespołów trakcyjnych ezt EN57.

autor: Kuba Kamiński
źródło: Fotorzepa

Elektryczne zespoły trakcyjne EN57 to jedne z najstarszych pojazdów eksploatowanych przez Koleje Mazowieckie. Zgodnie z zapowiedziami przewoźnik zakończył modernizację starszej części taboru i skupił się na zakupie nowych pojazdów.

Pozostałe EN57 zostaną wycofane, a część z nich sprzedana. Przewoźnik właśnie zamieścił ogłoszenie o sprzedaży piętnastu z nich.

- Czas elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 w Kolejach Mazowieckich powoli się kończy. Zgodnie z założoną polityką taborową spółki skupiamy się na systematycznym unowocześnianiu naszego parku taborowego. Z tego względu kluczowym dla nas jest jak najszybsze rozstrzygnięcie postępowania przetargowego na dostawę 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych i zawarcie umowy ramowej z dostawcą - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM.

W sumie w ciągu najbliższych dwóch lat Koleje Mazowieckie zamierzają wycofać z eksploatacji 39 sztuk ezt EN57. Piętnaście sztuk jest obecnie przeznaczonych na sprzedaż. Czternaście pojazdów zostało wyprodukowanych w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia, jeden pochodzi z 1974 r. Wszystkie pojazdy posiadają: przetwornice statyczne;sprężarki śrubowe; wyłączniki szybkie; tapicerowane fotele; stojaki na rowery;system informacji wizualno-akustycznej; oprawy oświetleniowe wpuszczane w sufit;ogrzewane szyby czołowe.

zw.com.pl