Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Kierowca nie sprzeda biletu

koz 07-01-2018, ostatnia aktualizacja 07-01-2018 10:56

Od 1 stycznia już nie można kupić biletu u kierowców i motorniczych.

autor: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa

- Ta decyzja jest podyktowana przede wszystkim względami bezpieczeństwa. Głównym zadaniem kierowców i motorniczych jest bowiem spokojne, bezpieczne i punktualne przewiezienie pasażerów – tłumaczy w wydanym komunikacie Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Sprzedaż biletów przez prowadzących pojazdy była tylko pomocniczym kanałem dystrybucji – stanowiącym zaledwie 1,5 proc. ogółu sprzedaży biletów. Zgodnie z postanowieniami Regulaminu przewozu zakup biletu w pojazdach podlegał ograniczeniom – pasażer mógł nabyć bilet jedynie za odliczoną kwotę, podczas postoju pojazdu na przystanku, a jeśli opóźnienie kursu wynosiło więcej niż trzy minuty w stosunku do rozkładu jazdy, prowadzący pojazd mógł odmówić sprzedaży biletu.

Pasażerowie warszawskiego transportu publicznego mogą korzystać z bardzo rozbudowanej sieci sprzedaży.

Bilety można nabyć:w Punktach Obsługi Pasażerów, wybranych i oznakowanych punktach sprzedaży (kioski, saloniki prasowe), biletomatach stacjonarnych (blisko 720), biletomatach mobilnych (około 1900), przez Internet, przez telefon komórkowy.

zw.com.pl