Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Metro będzie dłuższe

koz 31-03-2018, ostatnia aktualizacja 31-03-2018 00:00

Ogłoszony został przetarg na budowę tuneli i dwóch stacji na Woli i Bemowie. Cała II linia będzie gotowa do 2023 roku.

autor: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa

Ratusz szuka wykonawcy dwóch stacji metra zachodniego odcinka II linii. Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na budowę tuneli i stacji roboczo nazywanych „Wola Park" i „Powstańców Śląskich". To fragment pomiędzy obecnie budowanymi odcinkiem na Woli a końcowym na Bemowie. Pierwsza z tych stacji nich powstanie pod ul. Górczewską w rejonie Białowiejskiej; druga również pod ul. Górczewską - po wschodniej stronie Powstańców Śląskich. To najkrótszy z planowanych odcinków II linii – będzie miał 2 kilometry długości.

Oferty można składać do 25 maja 2018 roku, a na prace wykonawca będzie miał 38 miesięcy od podpisania umowy.

- To ostatni przetarg na budowę II linii metra. Budujemy i szukamy już wykonawców na wszystkie odcinki tego najsprawniejszego środka komunikacji. – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent Warszawy.

Cała II linia metra ma być gotowa przed 2023 rokiem – wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub toczą się postępowania przetargowe na wybór wykonawcy.

Pociągi na odcinku centralnym wożą warszawiaków od trzech lat. Trwa budowa odcinka z trzema stacjami na Pradze-Północ i Targówku – to ok. 3,12 km trasy.

Budowane stacje to: „Szwedzka" (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Szwedzkiej; „Targówek" (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz „Trocka" (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.

Natomiast w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei ze stacjami: „Płocka" (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów" (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza" (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r.

zw.com.pl