Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Będzie zabawa na rowerze

koz 13-04-2018, ostatnia aktualizacja 13-04-2018 08:26

Na Ursynowie w okolicy tzw. Górki Kazurki powstanie rowerowy plac zabaw. Umowa została podpisana.

autor: Tomasz Jodlowski
źródło: Fotorzepa
źródło: materiały prasowe

Przedmiotem umowy jest budowa rowerowego placu zabaw w okolicy tzw. „Górki Kazurki" (Trzech Szczytów) - Pumptrack Warszawa Ursynów, w ramach realizacji zadania z budżetu partycypacyjnego. Wartość umowy wynosi 405 900 zł, a planowany termin zakończenia prac to 31 lipca tego roku.

- Plac będzie uzupełnieniem kilkunastu obiektów sportowych, w tym m.in. kilku wybudowanych w obecnej kadencji siłowni plenerowych, z których to obiektów korzystają aktywni mieszkańcy. Sam tor stwarza możliwości obycia z rowerem oraz rozwija koordynację ruchową, a korzystanie z niego to prosty i przyjemny sposób na aktywność sportową, bez względu na wiek – podkreśla burmistrz Ursynowa Robert Kempa.

Budowa obejmuje tereny we wschodniej części Parku Trzech Szczytów (Park im. Cichociemnych Spadochroniarzy AK) przy ul. Belgradzkiej.

Celem projektu jest udostępnienie terenu różnym grupom użytkowników – spacerowiczom, rowerzystom „tradycyjnym" i jazdy grawitacyjnej, rolkarzom.

Podpisana umowa przewiduje budowę toru pumptrack dla początkujących i zaawansowanych (FLOW TRACK) wraz z infrastrukturą towarzyszącą, taką jak plac do wypoczynku, podjazd startowy, obiekty małej architektury oraz zagospodarowanie terenów zieleni.

Asfaltowy, tor rowerowy - składa się z garbów, zakrętów profilowanych oraz małych „hopek" ułożonych w takiej kolejności, by możliwe było rozpędzanie się i utrzymywanie prędkości bez pedałowania. Przeszkody toru wraz z zakrętami tworzą zamkniętą pętlę, po której można jeździć w obu kierunkach. Dla maksymalnego wykorzystania terenu zaprojektowano liczne odnogi i alternatywne linie przejazdu.

zw.com.pl

Najczęściej czytane