Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Stacje metra na Woli nabierają kolorów

koz 03-11-2018, ostatnia aktualizacja 03-11-2018 09:17

Posadzki lastrico, betonowe panele na ścianach i okładziny z miedzianej siatki - tak niebawem będzie wyglądał przystanek metra na Woli.

źródło: materiały prasowe

Makiety materiałów, które pojawią się na posadzkach, ścianach i sufitach poszczególnych stacji wolskiego odcinka II linii metra trafiły na budowę C06 Księcia Janusza. Tam zostały zatwierdzone przez Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego, Zarząd Transportu Miejskiego oraz uzyskały pozytywną opinię projektanta.

Akceptacja tych wzorów, ich faktur i kolorów rozpoczyna kolejny, ważny etap budowy, w którym stacje zyskają docelowe elementy wystroju. Prace te rozpoczną się w pierwszym kwartale 2019 roku.

Realizacja odcinka zachodniego od szlaku za stacją C09 Rondo Daszyńskiego do torów odstawczych za stacją C06 Księcia Janusza obejmuje trzy stacje. Pierwsza z nich, Księcia Janusza (C06) będzie wykończona w szarościach betonu, a sufity i niektóre ściany pokryją intensywnie zielone panele.

Na kolejnej stacji – Młynów (C07) – dominowały będą kolory biały i niebieski. Biel posłuży między innymi do wykończenia sufitów i podłóg natomiast niebieski będzie obecny na ścianach zatorowych. Pomarańczowy, żółty i brązowy to kolory ostatniej z budowanych stacji – Płocka (C08). Tam charakter wnętrza podkreślać będą różnobarwne miedziane panele o jednolitej lub siatkowatej strukturze.

Długość tego fragmentu II linii metra wynosi 3,4 km. Całkowita długość tuneli odcinka zachodniego to 5 047 m. Warto pamiętać, że oprócz stacji powstają tu także trzy tunele, trzy wentylatornie szlakowe, a także komora demontażowa. Całkowita kubatura obiektów (stacje i wentylatornie) wynosi 341 330 m sześć.

zw.com.pl

Najczęściej czytane