Robert Kubica zaproszony do zespołu Formuły 1
Po raz pierwszy w historii Polak jest bliski wystartowania w wyścigu Formuły 1. W nocy z soboty na niedzielę Robert Kubica otrzymał od szefów Minardi propozycję, aby podczas Grand Prix Chin był ich trzecim kierowcą.
O propozycji Minardi dowiedziałem się w sobotę w nocy. Zatelefonował mój menedżer i powiedział, że włoski zespół chętnie widziałby mnie w swoich szeregach. Co mogę o tym myśleć? Nie podniecam się tak bardzo, jak kibice. Zaproszenie nie oznacza, że wystartuję w GP Chin. To nawet mało prawdopodobne. Któryś z kierowców Minardi Christijan Albers lub Robert Doornbos (obaj są Holendrami) musiałby być niezdolny do jazdy mówi nasz najlepszy kierowca wyścigowy Robert Kubica. Nie jeździł takim bolidemPropozycja ekipy z Faenza we Włoszech jest tym bardziej niespodziewana, że Polak nigdy nie zasiadał za kierownicą bolidu Formuły 1. Miałem kiedyś szansę, ale zrezygnowałem ze względu na termin testów. 14 października na treningu poprowadzę więc samochód Formuły 1 po raz pierwszy. Nie czuję obaw. Obecnie startuję w Formule Renault, a nasze auta z wyglądu niczym nie różnią się od tych, którymi startują Fernando Alonso czy Kimi Raikkonen – stwierdza Kubica. Różnice widoczne są dopiero na torze. To dwa różne technologicznie światy. To prawda – przytakuje Kubica. Moje auto dysponuje około 400 KM, podczas gdy Alonso ma w swoim renault ponad 900 KM. Z tego faktu wynika cała reszta. Można sobie wyobrazić, jak skuteczne muszą być przy takiej mocy hamulce. Oczywiście, chciałbym spróbować, gdyż druga taka szansa może się nie powtórzyć – dodaje Kubica. Naszego kierowcę wyścigowego nie zraża fakt, że Minardi to najsłabszy zespół startujący w mistrzostwach świata Formuły 1, o najmniejszym budżecie około 40 mln dolarów. Choć powstał w 1972 roku, ani razu w historii kierowca tej ekipy nie stanął na podium. Nic dziwnego, że szef teamu Paul Stoddart szuka nowych talentów. Polak jak Alonso Pocieszam się, że od startów w zespole Minardi rozpoczynał karierę w Formule 1 aktualny lider klasyfikacji kierowców Fernando Alonso. Mój udział w treningach w Chinach uzależniony jest jednak od otrzymania superlicencji F1. A procedura jej wydania jest bardzo skomplikowana. Na razie więc skupiam się na starcie w Estoril. Chciałbym tam zapewnić sobie końcowe zwycięstwo w cyklu Formuły Renault kończy Kubica. Data: 2005-09-26
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.