Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Studenci SGH - mistrzowie negocjacji

koz 25-04-2014, ostatnia aktualizacja 25-04-2014 11:30

Studenci Szkoły Głównej Handlowej zostali zwycięzcami tegorocznego Pucharu Świata negocjacji The Negotiation Challenge (TNC) 2014.

autor: Jakub Ostałowski
źródło: Fotorzepa

W skład zespołu weszło dwoje studentów studiów magisterskich Patrycja Marton i Bartosz Dominikowski oraz doktorant Kolegium Analiz Ekonomicznych Marcin Luziński. Podczas czterech rund turnieju zespół zmierzył się z 18 drużynami z Islandii, Niemiec, Francji, Szwecji, Austrii, Danii i USA, w tym ze studentami MBA. W finale polska drużyna pokonała reprezentantów Niemiec z Uniwersytetu w Bonn.

Uczestnicy TNC 2014 musieli pokazać swoje umiejętności w czterech rundach negocjacyjnych. Dwa najlepsze zespoły zostały zakwalifikowane do finału. Negocjowały w obecności pozostałych uczestników konkursu oraz międzynarodowego jury składającego się z autorytetów świata negocjacji - prawników, przedsiębiorców i wykładowców. Oceniany był zarówno efekt ostatecznego porozumienia, jak i styl  negocjacyjny. Jury oceniało między innymi przyjęte strategie negocjacyjne i sposób, w jaki je realizowano.

- Negocjacje to moja pasja i jestem szczęśliwa, że w końcu miałam okazję do podzielenia się tą pasją z innymi uczestnikami TNC, prowadząc negocjacje oparte na zaufaniu i partnerstwie. Fakt, że wygraliśmy potwierdza efektywność takiego podejścia. Jest to bardzo motywujące - uważa Patrycja Marton. Marcin Luziński mówi: "Wbrew powszechnej opinii dobry negocjator nie musi posuwać się do kłamstwa, oszustwa i wykorzystania słabości przeciwnika. Podczas turnieju staraliśmy się być szczerzy i dążyć do porozumienia korzystnego dla obu stron. Dzięki temu nasi przeciwnicy zawsze byli zadowoleni, że mogli spotkać się z nami."

Konkurs The Negotiation Challenge jest inicjatywą realizowaną przez HHL Leipzig oraz Harvard Business School przy współpracy z wieloma uniwersytetami z całego świata. Po raz pierwszy turniej odbył się w 2007 roku i jest pierwszym międzynarodowym konkursem negocjacyjnym w Europie oraz jednym z zaledwie kilku międzynarodowych konkursów negocjacyjnych na świecie.

Turniej odbył się na Islandii. Poszczególne rundy negocjacyjne odbywały się w różnych miejscach. Negocjacje na Uniwersytecie w Reykjaviku  dotyczyły restrukturyzacji rynku energii odnawialnej. W zabytkowej wiosce Wikingów dwa rody debatowały na temat podziału zysku z wyprawy. W Blue Lagoon, czyli wulkanicznych źródłach geotermalnych, negocjatorzy uzgadniali finansowanie projektu publiczno-prywatnego dotyczącego kąpieliska ciepłych wód. W elektrowni geotermalnej Hellisherdarvirkjun partnerzy mieli za zadanie zadecydować o najbardziej odpowiednim projekcie i dokonać alokacji zysków ze sprzedaży duńskiego kościoła. W rundzie finałowej, która odbyła się w jednym z najnowszych obiektów architektury w Reykjaviku – sali koncertowej Harpa – negocjacje dotyczyły przyszłej współpracy i strategii między polskim producentem batonów Prince Polo i islandzkim dystrybutorem tego produktu.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane