Politechnika będzie miała nową kreślarnię
W obecności władz Politechniki i zaproszonych gości wmurowano akt erekcyjny pod budowę skrzydła gmachu nowej kreślarni Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej.
Gmach usytuowany jest przy zbiegu ulic Noakowskiego i Koszykowej. Będzie miał pięć kondygnacji i 2,8 tys. mkw. Powierzchni. Znajdzie się w nim 10 laboratoriów, jedna aula, oraz 41 pomieszczeń dla kadry naukowo- dydaktycznej.
W poniedziałek na budowie wmurowano akt erekcyjny. W dokumencie zapisano : - „Rozbudowa Gmachu Nowej Kreślarni Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej" to projekt, który znacząco wpłynie na poziom kształcenia studentów Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej (PW). Przedsięwzięcie jest współfinansowane przez Unię Europejską, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
W uroczystości udział wzięli m.in. rektor Politechniki Warszawskiej prof. Jan Szmidt, dziekan Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej prof. Wojciech Wawrzyński, p.o. kanclerza Politechniki Warszawskiej dr Krzysztof Dziedzic, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju prof. Krzysztof Jan Kurzydłowski, dyrektor Ośrodka Przetwarzania Informacji - Państwowego Instytutu Badawczego dr Olaf Gajl, przedstawiciel firmy projektanckiej GPVT Pracownia Architektoniczna Grzegorz Pacer oraz Maciej Kiser menadżer projektu Skanska.
- Zwiększenie powierzchni dydaktycznej oraz wdrożenie kolejnych nowatorskich rozwiązań sprawi, że od połowy 2015 r. dwa tysiące studentów Wydziału będzie mogło się kształcić zgodnie z najwyższymi standardami edukacyjnymi w Europie – mówił prof. Wojciech Wawrzyński, dziekan Wydziału Transportu PW.
Inwestycja pochłonie blisko 30 mln z, z czego niemal 10 mln zł pójdzie na zakup sprzętu.- Specjalistyczne laboratoria zostaną wyposażone w systemy telekomunikacyjne dla potrzeb transportowych. Studenci będą mogli korzystać z unikatowego zestawu stanowisk wyposażonych w jeden z najnowocześniejszych komputerowych systemów sterowania ruchem na stacji kolejowej, taki jaki jest także stosowany do sterowania ruchem pociągów Metra Warszawskiego - mówi Tomasz Turzyński , z Politechniki Warszawskiej. Dodaje, że do pracy dydaktycznej zostanie również wykorzystany system urządzeń stacyjnych i liniowych oraz zdalnego sterowania i kierowania ruchem.
Prace budowlane rozpoczęły się w lutym. Do tej pory firma Skanska wykonała roboty ziemne - podbicie fundamentów części zabytkowego budynku Wydziału Transportu, wykop, prace fundamentowe i żelbetowe do poziomu zero, izolację fundamentów oraz obsypanie budynku. Pozostało zakończenie stanu surowego, wykonanie elewacji z kamienia naturalnego, remont klatki schodowej oraz prace wykończeniowe. Budowa nowej kreślarni ma się zakończyć w przyszłym roku. Inwestycja jest możliwa dzięki wsparciu unijnemu. Politechnika Warszawska dostała na nią środki z programu Infrastruktura i Środowisko.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.