Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Politechnika będzie miała nową kreślarnię

blik 01-07-2014, ostatnia aktualizacja 01-07-2014 06:28

W obecności władz Politechniki i zaproszonych gości wmurowano akt erekcyjny pod budowę skrzydła gmachu nowej kreślarni Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej.

źródło: materiały prasowe
Władze uczelni i goście
źródło: materiały prasowe
Władze uczelni i goście
 Akt erekcyjny zostaje umieszczony w specjalnie oznakowanej, mosiężnej tubie.
źródło: materiały prasowe
Akt erekcyjny zostaje umieszczony w specjalnie oznakowanej, mosiężnej tubie.

Gmach usytuowany jest przy zbiegu ulic Noakowskiego i Koszykowej. Będzie miał pięć kondygnacji i 2,8 tys. mkw. Powierzchni. Znajdzie się w nim 10 laboratoriów, jedna aula, oraz 41 pomieszczeń dla kadry naukowo- dydaktycznej.

W poniedziałek na budowie wmurowano akt erekcyjny. W dokumencie zapisano : - „Rozbudowa Gmachu Nowej Kreślarni Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej" to projekt, który znacząco wpłynie na poziom kształcenia studentów Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej (PW). Przedsięwzięcie jest współfinansowane przez Unię Europejską, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

W uroczystości udział wzięli m.in. rektor Politechniki Warszawskiej prof. Jan Szmidt, dziekan Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej prof. Wojciech Wawrzyński, p.o. kanclerza Politechniki Warszawskiej dr Krzysztof Dziedzic, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju prof. Krzysztof Jan Kurzydłowski, dyrektor Ośrodka Przetwarzania Informacji - Państwowego Instytutu Badawczego dr Olaf Gajl, przedstawiciel firmy projektanckiej GPVT Pracownia Architektoniczna Grzegorz Pacer oraz Maciej Kiser menadżer projektu Skanska.

- Zwiększenie powierzchni dydaktycznej oraz wdrożenie kolejnych nowatorskich rozwiązań sprawi, że od połowy 2015 r. dwa tysiące studentów Wydziału będzie mogło się kształcić zgodnie z najwyższymi standardami edukacyjnymi w Europie – mówił prof. Wojciech Wawrzyński, dziekan Wydziału Transportu PW.

Inwestycja pochłonie blisko 30 mln z, z czego niemal 10 mln zł pójdzie na zakup sprzętu.- Specjalistyczne laboratoria zostaną wyposażone w systemy telekomunikacyjne dla potrzeb transportowych. Studenci będą mogli korzystać z unikatowego zestawu stanowisk wyposażonych w jeden z najnowocześniejszych komputerowych systemów sterowania ruchem na stacji kolejowej, taki jaki jest także stosowany do sterowania ruchem pociągów Metra Warszawskiego - mówi Tomasz Turzyński , z Politechniki Warszawskiej. Dodaje, że do pracy dydaktycznej zostanie również wykorzystany system urządzeń stacyjnych i liniowych oraz zdalnego sterowania i kierowania ruchem.

Prace budowlane rozpoczęły się w lutym. Do tej pory firma Skanska wykonała roboty ziemne - podbicie fundamentów części zabytkowego budynku Wydziału Transportu, wykop, prace fundamentowe i żelbetowe do poziomu zero, izolację fundamentów oraz obsypanie budynku. Pozostało zakończenie stanu surowego, wykonanie elewacji z kamienia naturalnego, remont klatki schodowej oraz prace wykończeniowe. Budowa nowej kreślarni ma się zakończyć w przyszłym roku. Inwestycja jest możliwa dzięki wsparciu unijnemu. Politechnika Warszawska dostała na nią środki z programu Infrastruktura i Środowisko.

ŻW Online

Najczęściej czytane