Na swoich stronach spółka Gremi Media Sp. z o.o. wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Będzie nowy Dworzec Południowy

koz 15-10-2016, ostatnia aktualizacja 15-10-2016 08:18

Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na wykonanie koncepcji Dworca Południowego.

źródło: Mat. Straży Miejskiej m. st. Warszawy

To pierwszy krok do przebudowy pętli przy alei Wilanowskiej. Cena nie będzie jedynym kryterium przetargu.

Przedmiotem przetargu jest wykonanie czterech wariantów koncepcji Dworca Południowego. Projekty będą się różnić od siebie lokalizacją planowanych budynków oraz przebiegiem planowanej w przyszłości linii tramwajowej, która połączy Służewiec Przemysłowy z Wilanowem.

Wykonawca przeprowadzi analizę funkcjonalną, prawną, ekonomiczną i wariantów inwestycyjnych dla każdej koncepcji. Zorganizuje też konsultacje społeczne.

Duże nowości zostały wprowadzone w kryteriach oceny przetargu. 55 procent możliwych do zdobycia punktów stanowi cena. Kolejne 25 proc. uzyskać można za zaproponowaną metodykę pracy. "Będziemy tu oceniać plan zrealizowania przedmiotu przetargu i propozycję współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego na etapie projektowania. Pozostałe 20 proc. punktów to doświadczenie i kwalifikacje wykonawcy" - opisuje Wiktor Paul, z ZTM.

Zarząd Transportu Miejskiego stawia na jakość wykonanych koncepcji. "Pracownicy ZTM będą brali udział w pracach na każdym etapie projektu: specjaliści z poszczególnych dziedzin będą dołączali do zespołu, aby wszystkie rozwiązania były optymalne. Termin realizacji zadania to 8 miesięcy od dnia podpisania umowy" - dodaje Paul.

Dworzec Południowy stanie się w pełni funkcjonalnym węzłem przesiadkowym między metrem, autobusem i tramwajem. Dla osób korzystających z autobusów dalekobieżnych planowana jest poczekalnia, a także kawiarnie, restauracje.

zyciewarszawy.pl