Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Gdzie handel w Śródmieściu?

koz 24-05-2018, ostatnia aktualizacja 24-05-2018 10:55

Na zlecenie ratusza powstaje analiza rozwoju śródmiejskiego handlu. Chodzi o wykreowania nowych lokalizacji zakupowych.

autor: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa

- W Europie i na świecie ulice handlowe stanowią wizytówkę swoich miast. Lokują się tam flagowe sklepy, których oferta przyciąga mieszkańców i turystów. Chcemy przyjrzeć się, które punkty na stołecznej mapie mają największy potencjał, aby stać się lokalizacjami zakupowymi z prawdziwego zdarzenia. Sprawdzimy również, co można zrobić m.in. w zakresie polityki lokalowej czy zagospodarowania przestrzeni publicznych, aby warszawskie ulice handlowe przyciągnęły zarówno znane sieci, które chcą wyróżnić się obecnością poza galeriami handlowymi, jak i lokalnych najemców, którzy wspólnie zbudują unikalną warszawską ofertę zakupowego centrum miasta - komentuje Jan Jakub Zombirt, dyrektor Działu Doradztwa Strategicznego, JLL.

JLL -  międzynarodowa firma doradcza, na zlecenie ratusza, przygotuje analizę preferencji zakupowych warszawiaków oraz potencjału obszarów na handlowej mapie stolicy. Eksperci JLL przyjrzą się ulicom handlowym w stolicy i zaproponują rozwiązania zwiększające atrakcyjność śródmiejskich lokalizacji zakupowych dla konsumentów i najemców.

Przeanalizowanie preferencji zakupowych warszawiaków i potencjału poszczególnych obszarów na handlowej mapie stolicy pozwoli wzbogacić ofertę handlową stolicy. Tak jest np. w Barcelonie, gdzie nieopodal świetnie prosperującego Corte Ingles na placu Katalońskim znajduje się oblegana przez mieszkańców i turystów ulica Passeig de Gracia. W Wiedniu natomiast najbardziej znanym i prestiżowym rejonem zakupowym jest obszar rozciągający się między Kohlmarkt Strasse, pałacem Hofburg, Graben a Karntner Strasse.

Eksperci JLL przeprowadzą trzy badania. Pierwsze z nich zaangażuje konsumentów, sprawdzając postrzeganie śródmiejskiego handlu oraz wskazanego przez JLL obszaru w Śródmieściu. Drugą grupą docelową będą sieci handlowe, czyli potencjalni najemcy, których JLL zapyta o pożądany kierunek zmian na ulicach oraz zidentyfikowanie barier ich rozwoju. Celem trzeciego będzie zbadanie liczby pieszych w badanym obszarze, a także obserwacja, w jaki sposób korzystają oni z danej przestrzeni, np. czy czują się w niej swobodnie. Za tym pójdą propozycje konkretnych działań mających na celu zwiększenie atrakcyjności ulic handlowych.

zw.com.pl

Najczęściej czytane