Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Trasy ścieżek rowerowych

17-05-2008, ostatnia aktualizacja 17-05-2008 16:25

Młociny – Kampinos: alternatywna wersja, z której skorzystać możemy zanim powstanie ścieżka rowerowa. Czytaj więcej w artykule "Kampinos dla wszystkich".
źródło: Życie Warszawy
Trasa 2: Rondo Starzyńskiego – Jezioro Zegrzyńskie – Dębe – PKP Legionowo (45 km): z ronda Starzyńskiego, wiaduktem kolejowym przez ulicę Golędzinowską, wzdłuż Kanału Królewskiego dotrzemy do Nieporętu. Zielonym szlakiem rowerowym, wałem nad Narwią dojedziemy także do zapory wodnej w Dębem. Stąd już tylko 14 km do Legionowa.
Łazienki – Powsin – Metro Kabaty (15 km): Z rodzinnych Łazienek przez Al. Ujazdowskie, Belwederską, Sobieskiego, mijając Morskie Oko i al. Wilanowską docieramy do Wilanowa. Stąd przez Nowoursynowską i Wąwozową trafimy już do lasku Kabackiego.

Stołeczne ścieżki rowerowe

Warszawa wytyczyła około 100 km dróg dla rowerów (i rowerzystów), które prowadzą przez parki, ogrody, miejsca widokowe, a najczęściej wzdłuż ulic i chodników.

Bemowo

Długość: 8,5 km.Osią sieci ścieżek na Bemowie jest odcinek: ul. Powstańców Śląskich (od ul. Kochanowskiego) - Radiowa - Park Leśny ”Bemowo” - Kampinoski Park Narodowy. Odcinek: Wrocławska - Himalajska pozwala ominąć bardzo ruchliwą ul. Powstańców Śląskich. Do ul. Radiowej można dotrzeć ścieżką rowerową również z ul. Powązkowskiej: Powązkowska - ul. Obrońców Tobruku - Wrocławska - Radiowa.

Białołęka

Długość: 17 km.Jedną z ciekawszych tras jest siedmiokilometrowy szlak biegnący przez zagajniki i pola wzdłuż Kanału Żerańskiego, od ul. Marywilskiej do ul. Kobiałka. Inna ścieżka biegnie wzdłuż ul. Modlińskiej, od Elektrociepłowni Żerań do ul. Dębowej. Wraz z budową nowych ulic powstały nowe ścieżki rowerowe:- ścieżka wzdłuż całej ul. Majolikowej (1,6 km)- szlak wzdłuż ul. Ćmielowskiej (1,3 km) połączony z ul. Majolikową- ścieżka wzdłuż ul. Stefanika, Strumykowej i Topolowej

Bielany

Długość: 12 km.Jedna ze ścieżek ma następujący przebieg: ul. Kasprowicza (od skrzyżowania z ul. Oczapowskiego) - al. Zjednoczenia - ul. Marymoncka - ul. Podleśna - Wisłostrada. Ścieżka ta łączy się ze Szlakiem Wisły. Druga ścieżka prowadzi od parku Olszyna do ul. Powstańców Śląskich (2,5 km).

Ochota

Wzdłuż ulicy Bitwy Warszawskiej 1920r. oraz na odcinkach ulic: Aleje Jerozolimskie i Grójeckiej.

Podskarpowa ścieżka rowerowa

Długość: 5 km.Za Centralnym Parkiem Kultury (w pobliżu zbiegu ul. Ludnej i ul. Solec) na wysokości ul. Prusa, ścieżka odchodzi od szlaku Wisły. Biegnie przez Powiśle, Mariensztat, u podnóża Starego i Nowego Miasta. Kończy się nieopodal Mostu Gdańskiego.

Praga Południe

Wzdłuż ulic: Nasypowej, Wał Miedzeszyński. Oraz na odcinkach ulic: Międzynarodowej, gen. Fieldorfa i wzdłuż kanałków: Wystawowego i Gocławskiego

Praga Północ

Wzdłuż ulicy J. Szanajcy. Na odcinkach ulic: Starzyńskiego, Namysłowskiej

Szlak Bitew Warszawskich

Prowadzi przez miejsca związane z historycznymi bitwami o Pragę.Długość: czerwony - 32,7 km.Trasa: od pl. Na Rozdrożu poprowadzi mostem Łazienkowskim, przez Gocław, Wawer, Marysin Wawerski.

Szlak Obwodowy

Połączy pl. Na Rozdrożu z Bielanami.Długość: zielony - 21,4 km.W dużej mierze wykorzysta istniejące już szlaki rowerowe: na Polu Mokotowskim,przy al. Prymasa Tysiąclecia, gen. Maczka, Podleśnej. Na razie brakuje odcinków wzdłuż Trasy Łazienkowskiej, ul. Bitwy Warszawskiej oraz Perzyńskiego i Podczaszyńskiego na Bielanach.

Szlak Słoneczny

Od mostu Grota-Roweckiego do mostu Łazienkowskiego.Długość: niebieski prawobrzeżny - 8,5 km.Szlak prowadzi wzdłuż Wisły. Razem ze szlakiem Bitew Warszawskich stworzy obwodnicę Nieporęt - Warszawa - Radzymin - Nieporęt

Szlak Wisły

Bulwarowa lub Nadwiślańska Ścieżka Rowerowa, długość ok. 37 km - najdłuższy ciąg komunikacyjny dla rowerów.

Trasa rozpoczyna się w Puszczy Kampinoskiej a następnie przez ul. Prozy, biegnie wzdłuż Wisłostrady koło Lasku Bielańskiego i Kępy Potockiej. Za Klubem Sportowym ”Spójnia” (Wybrzeże Gdyńskie 2) ścieżka schodzi nad samą Wisłę. Z Wisłą ścieżka żegna się na wysokości ul. Ludnej. Dalej przez Centralny Park Kultury (w pobliżu zbiegu ul. Ludnej i ul. Solec) oraz ul. Hoene-Wrońskiego biegnie w kierunku Łazienek. Przy Agrykoli ścieżka wspina się do pl. Na Rozdrożu by następnie ul. Belwederską dotrzeć do ul. Sobieskiego (ścieżki rowerowe usytuowane są po obu stronach tej ulicy). Dalej wzdłóż Al. Wilanowskiej i ul. Przyczółkowskiej do Powsina.

Targówek

Długość: 4 km.Najdłuższa ścieżka wiedzie wzdłuż ul. Kondratowicza, od ul. Rembielińskiej do ul. św. Wincentego (2,4 km). Poza tym istnieją odcinki ścieżek wzdłuż ul. Budowlanej oraz Rembielińskiej.

Ursynów

Długość: 13 km.Ścieżki rowerowe biegną wśród głównych arterii komunikacyjnych Ursynowa. Najdłuższa trasa rowerowa (4,7 km) biegnie wzdłuż KEN (od ul. Pięciolinii do ul. Kabackiej). Równolegle do niej biegnie ścieżka wzdłuż ul. Rosoła (od Doliny Służewieckiej do ul. Grzegorzewskiej) o długości 2,6 km. Poprzecznie do nich wyznaczone zostały krótkie odcinki wzdłuż ul. Wąwozowej (od KEN do ul. Relaksowej), wzdłuż ul. Jeżewskiego (od KEN do ul. Rosoła) oraz wzdłuż ul. Ciszewskiego (od ul. Pileckiego do ul. Gutta).

Ursus

Wzdłuż biegnie wzdłuż ulicy Orląt Lwowskich. Oraz na odcinkach ulic: Zagłoby, Keniga, Warszawska, Walerego Sławka, Czerwona Droga, Przy Forcie, Gierdziejewskiego

Wawer

Długość: 22 km.Trasa rozpoczyna się przy ul. Axentowicza w Aninie a kończy w Aleksandrowie przy ul. Przełęczy. Trasa prowadzi piaszczystym duktem pośród lasu i jeziorek Mazowieckiego Parku Narodowego.

Wola

Wzdłuż ulic: Górczewskiej, al. Jana Pawła II, Wolskiej, na odcinku od Elekcyjnej do Al. Prymasa Tysiąclecia, Elekcyjnej( w parku im. Szymańskiego)

Wilanów

Długość: 7 km.W Wilanowie istnieje generalnie tylko jedna trasa rowerowa, będąca częścią Trasy Nadwiślańskiej. Trasa ta ma następujący przebieg: al. Wilanowska - ul. Przyczółkowska - Powsin. Zbaczając nieco z trasy ul. Klimczaka, możemy dojechać do miejsca planowanej budowy świątyni Opatrzności Bożej.