Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Żonglerka pasami ruchu

Konrad Majszyk 23-09-2008, ostatnia aktualizacja 24-09-2008 23:18

Rano kierowcy będą jechać dwoma pasami do centrum, po południu – w kierunku Ząbek. Tak od poniedziałku będzie wyglądała al. Solidarności pod wiaduktem przy Radzymińskiej.

W wąskim gardle kierowcy będą mogli jeździć 40 km/godz. Od godz. 6 do 7 przejeżdża tędy do centrum 2,3 tys. pojazdów na godzinę, a od 16 do 17 do Ząbek – 2,2 tys.
źródło: Życie Warszawy
W wąskim gardle kierowcy będą mogli jeździć 40 km/godz. Od godz. 6 do 7 przejeżdża tędy do centrum 2,3 tys. pojazdów na godzinę, a od 16 do 17 do Ząbek – 2,2 tys.

Od początku tygodnia Polskie Linie Kolejowe będą przerzucały wiadukt nad al. Solidarności w stronę centrum – w ramach remontu trasy kolejowej E-65 ze stolicy do Gdyni. Kierunki ruchu będą się zmieniały pod wiaduktem w pobliżu ul. Stalowej i Naczelnikowskiej. – Ruch w obu kierunkach będzie musiał się zmieścić na trzech pasach – mówi miejski koordynator remontów Wiesław Witek.

Ale drogowcy chcą choć trochę ulżyć kierowcom. W czasie porannego szczytu dwa pasy ruchu będą więc prowadziły do centrum, a w czasie popołudniowego – do Ząbek. Do zmiany kierunków będzie dochodziło dwa razy na dobę – między godz. 11 i 12 oraz 2 i 3. Drogowcy z pomocą policji mają wtedy przestawiać znaki i kłaść na jezdni plastikowe zapory ograniczające wjazd.

Na Zachodzie takie sztuczki to przy remontach standard. W Warszawie się ich nie stosuje (po raz ostatni w latach 80. ubiegłego wieku na moście Syreny).– Gdyby nie zmiana kierunków ruchu, doszłoby do paraliżu wylotówki – tłumaczy miejski inżynier Janusz Galas.

Od 9 do 21 października kolejarze zamkną jezdnię w stronę Ząbek, a ruch przerzucą na drugą (na tym etapie też zastosują zmianę kierunków). Od 22 października do 15 listopada nie przejedziemy „starą“ ul. Radzymińską, czyli równoległą jezdnią lokalną.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane