Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

W-Z: wielkie zawrotki

Konrad Majszyk 19-01-2009, ostatnia aktualizacja 20-01-2009 19:45

Zawrotka tramwajowa wokół Muzeum Niepodległości i wahadłowe autobusy kluczące wśród ślimaków obok Starówki – to pomysły ratusza na remont Trasy W-Z.

autor: Darek Golik
źródło: Fotorzepa

Jeden z najbardziej uciążliwych remontów tego roku ma ruszyć w połowie marca. Wtedy zaczną się prace w dwóch miejscach: wymiana torów na skrzyżowaniu Wolskiej z Młynarską obok dawnego Pedetu oraz remont drogowy i tramwajowy na tzw. wiadukcie Pancera – przy rynku na Mariensztacie.

Most bez tramwajów

To właśnie organizacja ruchu na Trasie W-Z obok Starówki spędza sen z powiek drogowcom, tramwajarzom, inżynierowi ruchu i koordynatorowi remontów. W czasie tych prac przez trzy miesiące przez most Śląsko-Dąbrowski nie będą kursowały tramwaje i prawdopodobnie też samochody (zostanie tylko jeden pas dla autobusów wahadłowych).

Czy w tej sytuacji uda się uniknąć paraliżu Warszawy? – W tej sprawie trwają narady, pojawiło się kilka koncepcji. Przygotowywany właśnie projekt organizacji ruchu odpowie na pytanie, czy uda się je wprowadzić w życie – mówi rzecznik koordynatora remontów Tomasz Kunert.

Jak ustaliliśmy, urzędnicy rozważają budowę „zawrotki” dla tramwajów wokół Muzeum Niepodległości – między jezdniami al. Solidarności, niedaleko Błękitnego Wieżowca. Tramwaje miałyby tu dojeżdżać od strony Śródmieścia i Woli, a następnie zawracać.

Zarząd Transportu Miejskiego chce stworzyć dwie autobusowe linie zastępcze kursujące mostem Śląsko-Dąbrowskim. Pierwsza dojechałaby z Pragi przez most do ul. Nowy Zjazd, nią dostała się na dół do Wisłostrady, a następnie wjechała na górę przez ul. Grodzką. W ten sposób wróciłaby przez most – tym samym jedynym pasem – na Pragę. Druga dojechałaby do ul. Nowy Zjazd od strony pl. Bankowego, a następnie też Wisłostradą i Grodzką zawróciła w stronę Bankowego. Obie mają się mijać. Urzędnicy wymyślili przystanek „pod mostem”, gdzie można się będzie przesiadać.

Harmonogram korków

W tym roku na Trasie W-Z odbędą się też inne inwestycje tramwajowe: od 11 maja do 21 czerwca ratusz zaplanował wymianę torów na skrzyżowaniu al. Solidarności z al. Jana Pawła II obok kina Femina (tramwaje nie będą kursowały w żadnym kierunku); od 11 maja do 30 sierpnia czekają nas prace na Kercelaku, czyli skrzyżowaniu al. Solidarności z Towarową i Okopową – tutaj ruch będzie wstrzymywany etapami, od 22 czerwca do 19 lipca i od 10 do 30 sierpnia nastąpi wymiana torów na pl. Bankowym.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane