Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Prace przy węźle Marsa ruszą wiosną

Maciej Czerski 17-02-2009, ostatnia aktualizacja 18-02-2009 17:57

Autokomis Bogdan Car już nie blokuje inwestycji. Budowa Trasy Siekierkowskiej ma się zakończyć do 2011 roku.

źródło: Życie Warszawy

Na razie trwa przepinanie instalacji telekomunikacyjnych – mówi Agata Choińska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych. – W najbliższych dniach rozbierzemy zabudowania od strony ul. Płowieckiej. Prace budowlane będą mogły ruszyć dopiero na wiosnę, gdy będziemy mieli gwarancję dodatnich temperatur.

Drogowcy w miejscu obecnego skrzyżowania zbudują rondo i estakady. Kierowcy jadący od strony ul. Marsa na Mokotów, nie będą musieli stać w korku w stronę Ostrobramskiej, ale dostaną się do Trasy Siekierkowskiej estakadą nad rondem. Analogicznie kierowcy pojadą w przeciwnym kierunku. Znacznie wygodniej – przez planowane rondo – będzie można dostać się z Grochowa do Wawra. Pod rondem powstaną przejścia dla pieszych, a wokół węzła zostaną wyznaczone ścieżki rowerowe.

Drogowcy nie mają jeszcze gotowej organizacji ruchu na czas inwestycji. Wiadomo jednak, że w pierwszej kolejności zostaną zbudowane dodatkowe drogi wzdłuż ul. Ostrobramskiej i Marsa, a także poszerzona ul. Płowiecka.

Na tę inwestycję warszawscy kierowcy czekają już ponad cztery lata – tyle trwały procesy z właścicielem nieistniejącego od wczoraj autokomisu Bogdan Car, który nie chciał wyprowadzić się z zajmowanej działki.Dopiero na początku 2009 roku coś drgnęło. Wojewoda mazowiecki w styczniu tego roku zdecydował o przejęciu autokomisu siłą i wyznaczył termin na 17 lutego. W ostatni wtorek (16 lutego) Bogdan Kaczmarczyk (właściciel Bogdan Car) zdecydował o opuszczeniu terenu dobrowolnie i podpisał protokół przekazania działki.

To właśnie w miejscu autokomisu ma powstać fragment ogromnego ronda oraz nowa lokalna ulica. Po zakończeniu inwestycji Trasa i Most Siekierkowski odciąży zakorkowany w szczycie Most Łazienkowski.

Inwestycja będzie kosztować 125 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm: Warbud, Pol-Aqua, Eurovia Polska i Eurovia Niemcy.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane