Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Pol-Aqua zgarnie kontrakt na budowę mostu Północnego wart 977 mln zł

Konrad Majszyk 02-03-2009, ostatnia aktualizacja 03-03-2009 12:22

Już tylko krok dzieli stolicę od rozpoczęcia budowy mostu Północnego. Komisja przetargowa wskaże dziś ofertę firmy Pol-Aqua – ustaliło „Życie Warszawy”.

Drogowcy wczoraj zakończyli obrady. Jak potwierdziliśmy w Zarządzie Miejskich Inwestycji Drogowych, wszystkie oferty zostały uznane za prawidłowe, dlatego przy ostatecznym wyborze liczy się już tylko cena. To znaczy, że wygrało najtańsze polsko-hiszpańskie konsorcjum Pol-Aqua, Sando, Construcciones Sanchez Dominguez i Kromiss-Bis z ceną 977 mln zł.

Od stadionu do mostu

Rodzima Pol-Aqua z Piaseczna to precedens na polskim rynku budowlanym zdominowanym przez koncerny z Niemiec, Austrii, Hiszpanii i Szwecji. Firma skończyła właśnie wbijanie pali pod Stadion Narodowy, a ubiega się o budowę całej areny otwarcia Euro 2012. Realizuje też w Warszawie kontrakty deweloperskie, m.in. w Miasteczku Wilanów, i drogowe, np. przebudowę al. Wilanowskiej.

Wskazanie jej oferty przez komisję przetargową nie jest jednak wcale równoznaczne z podpisaniem umowy. Pozostali oferenci mają dziesięć dni na składanie protestów, które mogą opóźnić inwestycję. Kolejne atrakcyjne oferty złożył austriacki Strabag, konsorcjum firm Bilfinger Berger, Warbud, Mosty Łódź i ZUE Kraków oraz portugalski koncern Mota Engil. Wszystkie są poniżej kosztorysu inwestorskiego, który wynosił prawie 1 mld 200 mln zł.

Po zakończeniu etapu protestów i skarg przetarg na most Północny musi skontrolować jeszcze Urząd Zamówień Publicznych.

W najbardziej optymistycznym scenariuszu kontrakt zostałby podpisany w drugiej połowie marca. W praktyce poczekamy zapewne na ten moment kilka tygodni dłużej. Warszawiacy mają ruszyć trasą między Wisłostradą a Modlińską w pierwszej połowie 2012 roku.

Dłużej już się nie dało

Przygotowania do budowy mostu Północnego trwają od siedmiu lat. Nie dało mu już rady dwóch prezydentów miasta i dwóch komisarzy (teraz jest to próba nr 5). Z powodu nieudolności inwestora, antyinwestycyjnego prawa zamówień publicznych oraz przewlekłych procedur sądowych możemy przeprawę oglądać tylko na wizualizacjach.

Most Północny będzie wybawieniem dla duszącej się w korku Białołęki. Z powodu jego braku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opóźniła plany przebudowy mostu Grota-Roweckiego.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane