Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Bałagan na Trasie

Konrad Majszyk 11-03-2009, ostatnia aktualizacja 16-03-2009 12:53

Rok 2004: remont tunelu. 2009: naprawa torów i jezdni. 2010: przebudowa przystanków. Czy nie można było tego zrobić naraz?

*Tak będzie wyglądała Trasa W-Z  po remoncie. Między pl. Bankowym  i Targową zostanie wytyczony pas tylko dla autobusów  i tramwajów ze wspólnymi przystankami. Mapę objazdów i rady dla pasażerów pokażemy  w jutrzejszym „ŻW”
źródło: Życie Warszawy
*Tak będzie wyglądała Trasa W-Z po remoncie. Między pl. Bankowym i Targową zostanie wytyczony pas tylko dla autobusów i tramwajów ze wspólnymi przystankami. Mapę objazdów i rady dla pasażerów pokażemy w jutrzejszym „ŻW”

Trwa już odliczanie do remontu, który sparaliżuje miasto. W nocy z soboty na niedzielę zostanie zamknięta Trasa W-Z wraz z mostem Śląsko-Dąbrowskim: od pl. Bankowego do Dworca Wileńskiego.

Serial zamknięć W-Z

Wykonawca remontu torów i jezdni ustawił w różnych punktach miasta 60 tablic z informacjami o objazdach. Zarząd Transportu Miejskiego zarzucił autobusy, tramwaje i pociągi 150 tysiącami ulotek z radami dla pasażerów. Wiceprezydent Jacek Wojciechowicz prosi mieszkańców o wyrozumiałość.Tymczasem już w 2004 roku drogowcy zamknęli Trasę W-Z dla aut z powodu remontu tunelu pod Starówką. Wówczas utrudnienia miały potrwać do końca wakacji. Nie udało się, więc gigantyczny korek sparaliżował miasto także jesienią. Czy już wtedy nie należało pomyśleć o remoncie torów i jezdni?– Wtedy nie było wiadomo, że tory będą wymagały remontu. Nie da się wszystkiego zrobić naraz i z wyprzedzeniem – mówi rzecznik miejskiego koordynatora remontów Tomasz Kunert.

Z wyprzedzeniem nie da się też dziś przebudować przystanków i przejścia dla pieszych pod pl. Zamkowym, tuż obok wylotu z tunelu. Tramwajarze zaplanowali tę inwestycję... na 2010 rok. Czyli za rok znowu możemy się spodziewać utrudnień w ruchu i koszmarnych korków. Dlaczego nie da się inwestycji połączyć? Jak powiedział nam rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka, projekt nowych przystanków i przebudowy nasypu drogowego został dopiero zlecony. Będzie gotowy w październiku.

Porzućmy samochody

Do końca wakacji na most Śląsko-Dąbrowski nie da się wjechać z żadnej strony. Od strony pl. Bankowego kierowcy mogą dotrzeć najdalej do ul. Bielańskiej, skąd trzeba będzie uciekać do pl. Teatralnego. Jadący od strony Dw. Wileńskiego zwężoną Radzymińską dojadą tylko do pomnika „Czterech Śpiących” (oficjele zrezygnowali z pomysłu pozostawienia dojazdu do Jagiellońskiej).

Którędy pokonać Wisłę? Sąsiednimi mostami: Gdańskim, Świętokrzyskim albo Poniatowskiego. Wszystkie będą w godzinach szczytu zakorkowane. Na pewno stanie Wisłostrada, która już znajduje się na granicy przepustowości z powodu zamknięcia wiaduktu na Andersa.

Mostem Śląsko-Dąbrowskim będą jeździły autobusy linii zastępczych Z-1, Z-2, 190 i 390 (tylko jednym pasem i klucząc ślimakami przy Wisłostradzie). Najlepiej pokonać rzekę tramwajem: linią 1, 4, 13, 28 i 41 przez most Gdański albo 7, 21 i 25 z „Wileniaka” przez Poniatowskiego. Dzięki wspólnemu biletowi można się też przesiąść do pociągów linii średnicowej.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane