Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Początek horroru na placu Bankowym

Małgorzata Kalińska 10-05-2009, ostatnia aktualizacja 11-05-2009 18:12

Jazda pod prąd, zakazane skręty w lewo i pełna dezorientacja. Tak wyglądał pierwszy dzień remontu torowiska na pl. Bankowym.

źródło: Życie Warszawy
autor: Dudek Jerzy
źródło: Fotorzepa
autor: Dudek Jerzy
źródło: Fotorzepa

Komunikacyjny chaos to skutek rozpoczęcia trzeciego etapu remontu Trasy W-Z. Koparki i dźwigi opanowały wczoraj cały plac. Zniknęły tramwaje. Już od godz. 5 drogowcy zrywali szyny i asfalt.Piesi nerwowo szukali informacji. – Jak dojechać do Wileńskiego? Gdzie jest przystanek w kierunku Bemowa? – pytali zdezorientowani.

Lewe skręty w lewo

Gubili się na placu także kierowcy. Jeszcze do niedawna ratusz straszył ich, że pl. Bankowy będzie całkowicie zamknięty dla samochodów między ul. gen. Andersa i Marszałkowską. Tędy miały jeździć tylko autobusy. Ale w ostatniej chwili decydenci zmienili zdanie. Kierowcy „dostali” po jednym pasie w każdą stronę. Ale z dodatkowym utrudnieniem: od Andersa przejazd w stronę Ogrodu Saskiego prowadzi „zawijasem” po pasach przy urzędzie wojewódzkim.

Od wczoraj do 6 czerwca z al. Solidarności od strony Woli kierowcy mogą skręcać tylko w prawo, w stronę Ogrodu Saskiego. Al. Solidarności nie pojadą prosto: zniknął dojazd do ul. Bielańskiej (autobusy, które kursują przez most, jeżdżą częściowo „pod prąd” sąsiednią jezdnią al. Solidarności), nie ma też zawrotki dla tramwajów obok Muzeum Niepodległości.

Do pl. Bankowego można teraz dojechać tylko ul. Senatorską. Ale wczoraj kierowcy nie zawsze stosowali się do wyznaczonych objazdów. – Jadąc od Marszałkowskiej, skręcają w lewo, a przecież mogą jechać tylko prosto lub w prawo – mówi jeden z pracowników ZTM. – Kierowcy, jadąc al. Solidarności od strony Woli, wjeżdżają nieprawidłowo na pas dla autobusów, zamiast skręcić w prawo.

Odblaskowa trzynastka

Na najbardziej newralgicznych przystankach stanęli specjalni wysłannicy ZTM. Trzynastu informatorów w odblaskowych kamizelkach pojawiło się przy pl. Zbawiciela i pl. Konstytucji, w centrum, przy ul. Świętokrzyskiej, Królewskiej, na pl. Bankowym oraz przy stacji metra Ratusz Arsenał, przystankach Muranów i Muranowska. Będą dyżurowali do wtorku w godz. 6.30 – 17. W połowie tygodnia w tramwajach i autobusach pojawią się mapy wszystkich objazdów.

OBJAZDY BANKOWEGO I ZMIANY TRAS: W niedzielę tramwaje zniknęły z ul. Marszałkowskiej i Andersa (od pl. Zbawiciela do Stawek) oraz w al. Solidarności (od pl. Bankowego do al. Jana Pawła II). Autobusy i tramwaje do 20 czerwca będą jeździć objazdem. Pojawiła się nowa zastępcza linia autobusowa.

TRAMWAJE

Zawieszone linie:

4, 18, 26, 35 i 36

Zmiana tras linii:

13, 19, 24, 25

13: osiedle Górczewska – Kawęczyńska – Bazylika

19: Nowe Bemowo – Wyścigi

24: Gocławek – cm. Wolski

25: Żerań Wschodni – Banacha.

Dodatkowe linie zastępcze:

76 i 78

76: os. Górczewska – Okęcie

78: Metro Młociny – pętla Żerań FSO.

Na starą trasę wróciła linia 27, jeździ od cmentarza Wolskiego do stacji Metro Marymont

AUTOBUSY

Nowa linia zastępcza Z-3: Metro Politechnika – pl. Wilsona, w godzinach porannego szczytu będzie jeździć co 6 minut. Kursuje przez tymczasowy wiadukt przy Dworcu Gdańskim

Zmiana trasy

171: Torwar – Nowe Bemowo

410: Groty – Zachęta

520: Marysin – Koło

522: Wilanów – Znana

E-2: Wilanów – Nowe Bemowo

Z-2: trasa wydłużona, z Okopowej autobus dojedzie do Dw. Wileńskiego, zamiast do metra Ratusz Arsenał

Linie nocne N11: Skarbka z Gór – Dw. Centralny

N21: Stara Miłosna – Dw. Centralny

N61: Struga – Dw. Centralny

N71: Wola Grzybowska – Dw. Centralny

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy