Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowy rozkład jazdy pociagów

Marek Kozubal 06-12-2013, ostatnia aktualizacja 16-12-2013 09:02

15 grudnia zmieni się rozkład jazdy pociągów. Będzie to pierwsza z sześciu zmian, jakie w ciągu roku szykują pasażerom kolejarze.

Rozkład jazdy ustalony dla Szybkiej Kolei Miejskiej będzie obowiązywał tylko do 8 marca, a w Kolejach Mazowieckich na razie do 31 stycznia. Pasażerowie muszą być gotowi także na to, że niektóre pociągi nie będą jeździły w weekendy. Ponadto, tylko w te dni będą zmieniały się rozkłady jazdy. Można się spodziewać, że część pociągów będzie miała skrócone lub zmienione trasy.

Skąd to zamieszanie? 
– Jest to związane z pracami w infrastrukturze kolejowej – tłumaczy Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK, mówi, że prace modernizacyjne będą trwały w okolicach Warszawy przez najbliższe dwa lata.

– Kontynuujemy modernizację na trasie Warszawa – Skierniewice, w ciągu najbliższego roku prowadzone będą roboty na odcinku od Warszawy do Grodziska Maz. – tłumaczy. – Niektóre tory będą wyłączone z ruchu, a prace będą prowadzone także na stacjach kolejowych w Pruszkowie i Grodzisku Maz. To spowoduje konieczność zmiany rozkładów – dodaje.

Od stycznia robotnicy wezmą się też za modernizację torów na trasie z Warszawy przez Wołomin do Tłuszcza. – Około 12 miesięcy potrwają prace przy łącznikach na trasie Rembertów–Zielonka, dodatkowo w marcu rozpoczną się prace w okolicach Wołomina. W tym czasie pociągi będą jeździły objazdem z Tłuszcza przez Radzymin, Legionowo do Warszawy Wschodniej – wyjaśnia Dutkiewicz.

Także w przyszłym roku  rozpoczną się prace na trasie Warszawa–Okęcie–Warka (trasa na Radom).

– W sprawie tego remontu nie podpisaliśmy jeszcze umów, bo trwają procedury przetargowe, ale prace planowane są na 2014 i 2015 rok – mówi rzecznik PKP PLK.

Wszystkie remonty są dofinansowywane ze środków unijnych. W następnych latach kolejarze planują dodatkowo remonty tras Warszawa – Włochy – Grodzisk Maz., Otwock – Lublina, a także z Warszawy do Sochaczewa oraz z Warszawy do Mińska Maz.

Co zmiany związane z modernizacją infrastruktury kolejowej oznaczają dla pasażerów?

Jak tłumaczą, w przyszłości po wyremontowanych torach pociągi pojadą szybciej, a teraz pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość.

Przez dwa lata kolejarze będą remontowali tory w okolicach Warszawy

I tak w związku z kontynuacją prac modernizacyjnych na linii do Skierniewic na linii trasy S1 Szybkiej Kolei Miejskiej utrudnienia będą występowały w weekendy.

Na odcinku Warszawa Włochy–Pruszków pociągi będą kursowały jednym torem, co będzie skutkować ograniczeniem kursów.

Zmiany nie ominą też Kolei Mazowieckich. Na trasie Warszawa – Siedlce – Łuków ze względu na remont linii kolejowej skróceniu ulegnie trasa przejazdów pociągów na trasie Tłuszcz – Czeremcha – Tłuszcz.

Poza tym 40-minutowemu przesunięciu ulegną godziny odjazdu z Warszawy popołudniowych pociągów przyspieszonych 
(z godz. 14.15 i 18.05 na godz. 14.55 i 18.45). To z kolei jest związane ze zmianą cyklu kursowania pociągów spółki PKP Intercity.

Z utrudnieniami muszą się też liczyć pasażerowie korzystający ze składów Kolei Mazowieckich na trasie  Warszawa Wileńska – Małkinia, gdzie będą prowadzone prace na odcinku od Rembertowa do miejscowości Sadowne Węgrowskie.

Z tego powodu zawieszone zostanie kursowanie pociągów w relacji Warszawa Zachodnia – Tłuszcz przez Warszawę Rembertów – ostrzegają kolejarze.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane