Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Nowe tory z Warszawy do Radomia

koz 20-12-2014, ostatnia aktualizacja 20-12-2014 00:16

Radomskie przystanki zyskają wyższe perony, nowe wiaty, ławki, do tego nowoczesny system nagłośnienia. Początek prac zaplanowano w styczniu 2015.

autor: Łukasz Solski
źródło: Fotorzepa

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z polsko-hiszpańskim konsorcjum firm Pol-Aqua, Dragados, Vias Y Construcciones, Electren na pierwszą fazę modernizacji linii kolejowej nr 8, łączącej stolicę z Radomiem. Inwestycja obejmuje m.in. przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni, a także fragmentu linii kolejowej.

– Inwestycje w modernizację polskiej kolei to nie tylko Pendolino. To także szereg projektów o charakterze lokalnym i regionalnym. Cieszę się, że w Radomiu - mieście, które ma dla mnie szczególne znaczenie - rozpoczyna się tak duża i ważna inwestycja. Dla pasażerów oznacza to wyższy komfort podróży i oczekiwania na pociągi – mówi Maria Wasiak, minister infrastruktury i rozwoju.

– Pokazaliśmy w tym roku, że potrafimy realizować olbrzymie projekty. Będziemy je dalej sprawnie przeprowadzać, także w następnej perspektywie unijnej. Pełna modernizacja stacji Radom czyli, m.in. przebudowa torów, peronów, tunelu i całej infrastruktury potrzebnej do prowadzenia ruchu pociągów będzie przeprowadzona w ramach modernizacji trasy Warszawa -Radom – zaznacza Wojciech Folejewski, członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Podpisanie umowy zostało poprzedzone wręczeniem pozwolenia na budowę przez wojewodę mazowieckiego. – Węzeł w Radomiu jest kluczowy dla sieci komunikacyjnej na południu województwa, a zwłaszcza dla miasta. Cieszę się też, że jest to jeden z priorytetów inwestycyjnych PKP PLK – uważa wojewoda Jacek Kozłowski.

Podpisana umowa przewiduje, że prace rozpoczną się w styczniu 2015 r. W ich efekcie, w ciągu roku zmieni się radomska stacja kolejowa. Perony zostaną podwyższone, pojawią się nowe wiaty i ławki, a obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojścia na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego. W ramach inwestycji przebudowane zostaną również tory. W sumie, na stacji w Radomiu, odnowionych zostanie 38 rozjazdów, powstanie też nowy most kolejowy, który usprawni komunikację w mieście. W ramach wartej 100 mln zł inwestycji, w Radomiu zaplanowano także budowę nowego Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym. To z niego dyżurni ruchu będą zarządzali ruchem kolejowym.

Przebudowa stacji Radom oraz stacji Radom Wschodni jest częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom". Oddzielne zamówienie obejmuje stację Radom i poszczególne odcinki torów od Warszawy - Okęcia przez Czachówek do Warki.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane