Warszawa rowerowa
W ciągu dwóch lat w Warszawie powstanie 80 km nowych tras rowerowych. Rada przeznaczyła na ten cel 74 mln zł.
Przyjęty przez Radę Warszawy „Programie Rozwoju Tras Rowerowych do roku 2020" pozwoli na rozpoczęcie prac przygotowawczych: opracowanie koncepcji i niezbędnych dokumentacji projektowych. Jak zapewniają urzędnicy po realizacji programu Warszawa będzie miała spójną sieć tras rowerowych, które umożliwiają bezpieczną i wygodną jazdę jednośladem, zarówno na krótkich jak i na dłuższych dystansach.
Budowa tras rowerowych wzdłuż głównych arterii to zadanie, które będzie realizowane przez miasto (wspólnie z czterdziestoma gminami metropolii warszawskiej) w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, finansowanego przez Unię Europejską.
Warszawa będzie się starała o dofinansowanie budowy tras m.in. wzdłuż ul. Żwirki i Wigury, ul. Jagiellońskiej (rondo Starzyńskiego – trasa S8), Alej Jerozolimskich (ul. Grzymały-Sokołowskiego - pl. Zawiszy), ul. Grójeckiej (ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. - pl. Zawiszy), ul. Radzymińskiej (ul. Karkonoszy do granicy miasta), al. Waszyngtona, ul. Marsa (ul. Żołnierska – ul. Cyrulików), w ciągu ulic Mińska –Stanisławowska – Drewnickiego – Szaserów, wzdłuż ulic Okopowej i Towarowej, al. Prymasa Tysiąclecia, na Polu Mokotowskim, ulic Powsińskiej, Wiertniczej i Przyczółkowej, wzdłuż ul. Pułkowej, Kasprzaka, Wolskiej i Połczyńskiej (al. Prymasa Tysiąclecia do granic miasta), a także al. Jana Pawła II.
Miasto będzie chciało również pozyskać dodatkowe środki na budowę drogi rowerowej na ul. Puławskiej. Realizacja tej inwestycji, planowana na lata 2016-17, zostanie powiązana z wyznaczeniem buspasa pomiędzy al. Wilanowską a Piasecznem.
Jeszcze w tym roku powinny powstać drogi rowerowe na ul. Rzymowskiego, Belwederskiej, Ostrobramskiej, al. Stanów Zjednoczonych a także wzdłuż ul. Żwirki i Wigury (I etap), które zostały ujęte w „Programie Rozwoju Tras Rowerowych". Na ich budowę przyznano wcześniej 13 mln zł.
W ubiegłym roku zrealizowano ponad 50 inwestycji i oddano do użytku ponad 60 km dróg i pasów rowerowych. Sieć rowerowa w stolicy liczy już ponad 428 km. Do dyspozycji rowerzystów jest 350 km dróg rowerowych, 55 km ciągów pieszo-rowerowych oraz 23 km pasów i kontrapasów rowerowych.
Odkąd 1 marca rozpoczął się bieżący sezon Veturilo, warszawiacy sięgali po rowery publiczne już ponad milion razy. Oznacza to, że statystycznie rower miejski wynajmowany jest co 10 sekund – przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Tylko w tym roku do systemu zarejestrowało się prawie 51 tysięcy nowych użytkowników.
Milionowy wynajem w tym sezonie został odnotowany na stacji „ul. Emilii Plater – Świętokrzyska", ze zwrotem pół godziny później w lokalizacji „Al. Jerozolimskie/ul.E. Plater (Mariott)".
Najpopularniejsze stacje wypożyczeń to : Al. Niepodległości – Batorego; Rondo Waszyngtona - Stadion Narodowy; Metro Politechnika-Rondo Jazdy Polskiej; Plac Politechniki-ul. Nowowiejska; ul. Stefana Banacha- Uniwersytet Warszawski.
Najpopularniejsze trasy to : Al. Niepodległości – Batorego - ul. Stefana Banacha- Uniwersytet Warszawski; ul. Stefana Banacha- Uniwersytet Warszawski - Al. Niepodległości – Batorego; ul. Marymoncka- Dewajtis - UKSW II; UKSW II - ul. Marymoncka- Dewajtis.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.