Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Warszawa rowerowa

koz 03-07-2015, ostatnia aktualizacja 03-07-2015 11:23

W ciągu dwóch lat w Warszawie powstanie 80 km nowych tras rowerowych. Rada przeznaczyła na ten cel 74 mln zł.

autor: Gardziński Robert
źródło: Fotorzepa

Przyjęty przez Radę Warszawy „Programie Rozwoju Tras Rowerowych do roku 2020" pozwoli na rozpoczęcie prac przygotowawczych: opracowanie koncepcji i niezbędnych dokumentacji projektowych. Jak zapewniają urzędnicy po realizacji programu Warszawa będzie miała spójną sieć tras rowerowych, które umożliwiają bezpieczną i wygodną jazdę jednośladem, zarówno na krótkich jak i na dłuższych dystansach.

Budowa tras rowerowych wzdłuż głównych arterii to zadanie, które będzie realizowane przez miasto (wspólnie z czterdziestoma gminami metropolii warszawskiej) w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, finansowanego przez Unię Europejską.

Warszawa będzie się starała o dofinansowanie budowy tras m.in. wzdłuż ul. Żwirki i Wigury, ul. Jagiellońskiej (rondo Starzyńskiego – trasa S8), Alej Jerozolimskich (ul. Grzymały-Sokołowskiego - pl. Zawiszy), ul. Grójeckiej (ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. - pl. Zawiszy), ul. Radzymińskiej (ul. Karkonoszy do granicy miasta), al. Waszyngtona, ul. Marsa (ul. Żołnierska – ul. Cyrulików), w ciągu ulic Mińska –Stanisławowska – Drewnickiego – Szaserów, wzdłuż ulic Okopowej i Towarowej, al. Prymasa Tysiąclecia, na Polu Mokotowskim, ulic Powsińskiej, Wiertniczej i Przyczółkowej, wzdłuż ul. Pułkowej, Kasprzaka, Wolskiej i Połczyńskiej (al. Prymasa Tysiąclecia do granic miasta), a także al. Jana Pawła II.

Miasto będzie chciało również pozyskać dodatkowe środki na budowę drogi rowerowej na ul. Puławskiej. Realizacja tej inwestycji, planowana na lata 2016-17, zostanie powiązana z wyznaczeniem buspasa pomiędzy al. Wilanowską a Piasecznem.

Jeszcze w tym roku powinny powstać drogi rowerowe na ul. Rzymowskiego, Belwederskiej, Ostrobramskiej, al. Stanów Zjednoczonych a także wzdłuż ul. Żwirki i Wigury (I etap), które zostały ujęte w „Programie Rozwoju Tras Rowerowych". Na ich budowę przyznano wcześniej 13 mln zł.

W ubiegłym roku zrealizowano ponad 50 inwestycji i oddano do użytku ponad 60 km dróg i pasów rowerowych. Sieć rowerowa w stolicy liczy już ponad 428 km. Do dyspozycji rowerzystów jest 350 km dróg rowerowych, 55 km ciągów pieszo-rowerowych oraz 23 km pasów i kontrapasów rowerowych.

Odkąd 1 marca rozpoczął się bieżący sezon Veturilo, warszawiacy sięgali po rowery publiczne już ponad milion razy. Oznacza to, że statystycznie rower miejski wynajmowany jest co 10 sekund – przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Tylko w tym roku do systemu zarejestrowało się prawie 51 tysięcy nowych użytkowników.

Milionowy wynajem w tym sezonie został odnotowany na stacji „ul. Emilii Plater – Świętokrzyska", ze zwrotem pół godziny później w lokalizacji „Al. Jerozolimskie/ul.E. Plater (Mariott)".

Najpopularniejsze stacje wypożyczeń to : Al. Niepodległości – Batorego; Rondo Waszyngtona - Stadion Narodowy; Metro Politechnika-Rondo Jazdy Polskiej; Plac Politechniki-ul. Nowowiejska; ul. Stefana Banacha- Uniwersytet Warszawski.

Najpopularniejsze trasy to : Al. Niepodległości – Batorego - ul. Stefana Banacha- Uniwersytet Warszawski; ul. Stefana Banacha- Uniwersytet Warszawski - Al. Niepodległości – Batorego; ul. Marymoncka- Dewajtis - UKSW II; UKSW II - ul. Marymoncka- Dewajtis.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane