Rusza budowa metra
Podpisaniem umowy z wykonawcą firmą Astaldi rozpocznie się budowa drugiej linii metra na Targówek.
Wykonawca ten będzie budował północno - wschodni odcinek metra. Rozpoczęcie budowy jest możliwe dzięki temu, że wojewoda mazowiecki wydał już wszystkie pozwolenia na budowę.
Będzie to największa inwestycja miejsca w tym roku. W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.
W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.
Wykonawcy zostali wybrani w przetargu - odcinek zachodni zbuduje turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (1 147 999 590 zł brutto); północno-wschodni firma Astaldi S.p.A. z Włoch (1 066 741 483 zł brutto).
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.