Aleja Jana Pawła II przejdzie lifting
Jest projekt przebudowy al. Jana Pawła II. Ulica zostanie odmłodzona w przyszłym roku.
W wakacje, Tramwaje Warszawskie zmodernizują tory w al. Jana Pawła II pomiędzy rondem ONZ a ul. Elektoralną. Będą nowe, szersze przystanki ulokowane na wysokości Hali Mirowskiej (ten, który jest dziś przy ul. Elektoralnej zostanie przeniesiony), tramwajarze dobudują także brakujące odcinki drogi rowerowej i przejazdy przez skrzyżowania.
Z kolei w przyszłym roku remont w Alei Jana Pawła II i ul. T. Chałubińskiego pomiędzy rondem ONZ a ul. Nowogrodzką szykuje Zarząd Dróg Miejskich. Dziś na tym odcinku, na ponad kilometrze długości, nie ma żadnego przejścia dla pieszych w poziomie ziemi, a chodniki są wąskie i zniszczone. Brakuje dróg dla rowerów, ale też miejsc postojowych dla samochodów. Jezdnia miejscami ma aż 10 pasów ruchu. W przyszłym roku to się zmieni.
Projekt przebudowy ulicy przygotowuje na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich firma Polska Inżynieria. Podstawowym założeniem jest przekształcenie przestrzeni ulicy tak, aby odpowiadała potrzebom wszystkich jej użytkowników, bez szkody dla żadnej z grup.
Co konkretnie się zmieni? Dla pieszych – chodniki zostaną wyremontowane i poszerzone do minimum 3 m. Pojawią się nowe naziemne przejścia dla pieszych na rondzie Czterdziestolatka (przez północne i zachodnie ramię skrzyżowania oraz przez południową jezdnię Al. Jerozolimskich na wysokości Marriotta, a także przez ul. T. Chałubińskiego na osi Nowogrodzkiej).
Zlikwidowane zostaną istniejące bariery architektoniczne (uskoki, krawężniki), pojawią się udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Przybędzie też ławek.
Dla rowerzystów – powstaną drogi dla rowerów o szerokości 3 m po obu stronach ulicy (po stronie wschodniej – od ronda ONZ do ul. Złotej, po zachodniej – od ronda ONZ do ul. Nowogrodzkiej). Pojawi się także przejazd rowerowy na ul. Nowogrodzkiej. Na ulicy przybędzie stojaków dla rowerów.
Dla kierowców – przekrój jezdni zostanie ujednolicony do 3 pasów ruchu w każdym kierunku. Nie wpłynie to na warunki ruchu: zlikwidowane zostaną pasy, które obecnie są praktycznie nieużywane (np. do jazdy na wprost przez rondo, co dubluje możliwość jazdy estakadami). W zamian powstaną dodatkowe miejsca postojowe w zatokach po obu stronach ulicy – łącznie będzie ich 66 czyli więcej niż obecnie. Jezdnia na całym odcinku zyska nową, równą nawierzchnię.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.