Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Tramwajem na Tarchomin

koz 08-06-2016, ostatnia aktualizacja 08-06-2016 09:30

Linia tramwajowa na Tarchomin będzie dłuższa. Własnie podpisano umowę z wykonawcą.

Tramwaje
autor: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa
Tramwaje

Konsorcjum wykonawców ZUE S.A. i Strabag w ciągu ośmiu miesięcy wybuduje trasę tramwajową o długości ok. 1,5 km na ul. Światowida – od pętli Tarchomin Kościelny (wcześniej pętla Mehoffera) do ul. Strumykowej.

Na Nowodworach zostanie wybudowane torowisko o konstrukcji bezpodsypkowej z nawierzchnią trawiastą a na skrzyżowaniach i przy przystankach z asfaltową. Na Białołęce będzie najdłuższe zielone torowisko w Warszawie – ok. 2,5 km. Ulica Światowida zostanie przebudowana na skrzyżowaniach, zmieni się także sieć chodników i dróg rowerowych. Powstaną cztery perony przystankowe na skrzyżowaniach ulic Światowida z H. Ordonówny i M. R. Stefanika.

Wykonawca wykona sygnalizacje świetlne na skrzyżowaniach, przebuduje sieci infrastruktury podziemnej, przeprowadzi prace związane z odwodnieniem jezdni i torowiska i zajmie się zagospodarowaniem terenu i zieleni. Wybuduje również stację trakcyjną „Nowodwory", która pozwoli na zasilenie tej trasy tramwajowej. Wartość kontraktu to 31,6 mln zł zł brutto.

Inwestycja jest częścią projektu „Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru", zgłoszonego do dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020.

Po zakończeniu prac linia tramwajowa na Tarchominie wydłuży się do 7 km. Trwają już przygotowania do budowy ostatniego odcinka torów.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane