Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Wiadomość dla przyszłych pokoleń

koz 16-11-2016, ostatnia aktualizacja 16-11-2016 07:09

W filar stacji metra przy Trockiej wmurowany został kamień węgielny. Roboty ruszyły.

autor: Krzysztof Skłodowski
źródło: Fotorzepa

Na Targówku zobaczyć można już konstrukcję przyszłej stacji metra.

Na budowie północno-wschodniego odcinka II linii metra wmurowany został kamień węgielny. Uroczystość rozpoczęła się przy ul. Handlowej, w budynku z charakterystycznym czerwonym neonem – literą M – czyli punkcie informacyjnym budowy, który zaprasza wszystkich zainteresowanych budową w dni powszednie pomiędzy godz. 11 a 19.

Uroczyście podpisany przez Hannę Gronkiewicz-Waltz, Prezydent Warszawy, dokument znalazł się w metalowej tubie a wraz z nim codzienna gazeta i nośnik z pozdrowieniami i życzeniami od warszawiaków z XXI w dla mieszkańców Warszawy przyszłości. Warszawiacy (i nie tylko) nadesłali blisko sto swoich listów w przyszłość a wraz z nimi swoje zdjęcia, wiersze, rysunki. Tuba została zamurowana w gotowej już części stropu stacji Trocka, w specjalnie pozostawionym otworze.

– Bardzo się cieszę, że mieszkańcy Targówka już niedługo będą mieli szybkie i sprawne połączenie z centrum Warszawy – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz. – A my zostawiamy im pozdrowienia dla następnych pokoleń i gdy za kilkadziesiąt, kilkaset lat ktoś wydobędzie tę kapsułę będzie mógł się przekonać czym żyli warszawiacy naszych czasów.

Budowa II linii metra na Targówku rozpoczęła się 30 kwietnia. W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

Wykonawcą odcinka północno-wschodniego będzie wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi 1.066.741.483,79 zł brutto. Astaldi w konsorcjum z dwoma innymi firmami wybudowała centralny odcinek II linii metra. Projektantem natomiast jest ILF Consulting Engineers Polska.

Dojazd ze stacji Trocka na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 14 minut.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane