Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Rusza przebudowa Marsa

koz 27-03-2016, ostatnia aktualizacja 27-03-2016 08:27

Podpisano umowę na przebudowę ulic Marsa i Żołnierskiej czyli przedłużenia Trasy Siekierkowskiej do granicy miasta.

autor: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa

Kierowcy pojadą nowymi jezdniami i wiaduktami w maju 2018 r.

To ostatni, nieprzebudowany odcinek tej arterii – prowadzi od węzła trasy z ul. Płowiecką i Marsa (czyli Ronda I. Mościckiego) do granicy Warszawy i wybudowanego już dwujezdniowego odcinka drogi nr 631.

Nowa droga znacznie poprawi połączenie z dzielnicą Rembertów i wyjazd z miasta w kierunku podwarszawskich gmin Ząbki, Zielonka, Marki, Kobyłka, Sulejówek.

Przebudowane będą ulice Marsa i Żołnierska na odcinku 4,8 km od ul. Naddnieprzańskiej.

Zakres prac jest duży, obejmie budowę dwóch wiaduktów jezdni głównych ul. Marsa o długości ok. 200 m nad torami linii kolejowej Warszawa- Dorohusk, budowę estakady o długości ok. 600 m prowadzącej ruch w stronę granicy miasta nad skrzyżowaniami ul. Marsa z ulicami Chełmżyńską i Okularową oraz Żołnierską i Rekrucką, budowę kładki dla pieszych i rowerzystów (z dwiema pochylniami i dwoma ciągami schodów) nad ul. Żołnierską na wysokości osiedla Wygoda, rozbiórkę wiaduktów z przełomu lat 70. i 80. i budowę dwóch nowych o długości ok. 100 m na ul. Żołnierskiej nad torami linii kolejowej Warszawa- Terespol, przebudowę węzła na skrzyżowaniu ul. Żołnierskiej z ul. Strażacką z wiaduktami o długości ok. 60 m., budowę dwóch wiaduktów nad skrzyżowaniem ul. Żołnierskiej z ul. Czwartaków o długości ok. 70 m, budowę drugiej jezdni ul. Żołnierskiej od ul. Strażackiej do granic miasta, budowę po wschodniej stronie ul. Żołnierskiej ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 4 m, a także przebudowę instalacji podziemnych.

Wykonawcą przebudowy jest wybrana w przetargu firma Metrostav a.s., która w Warszawie wcześniej przebudowała na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Trasę Armii Krajowej.

Czas realizacji kontraktu to 26 miesięcy, a koszt blisko 155 mln zł. Przetarg rozstrzygnięto we wrześniu 2015 r. ale względu na odwołanie się jednego z oferentów od wyników przetargu, a następnie wniesienie skargi do sądu na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz długotrwałą kontrolę dokumentacji przetargowej przez Urząd Zamówień Publicznych, termin podpisania umowy przesunął się do marca tego roku.

zyciewarszawy.pl