Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Rumuńskie auto na bezdroża

jkar 16-12-2009, ostatnia aktualizacja 16-12-2009 19:56

Dacia szykuje się na podbój rynku SUV-ów. Model Duster na polskim rynku pojawi się na początku maja przyszłego roku.

Dacia duster będzie produkowana w fabryce w Pitesti (Rumunia) - dacia
źródło: Życie Warszawy
Dacia duster będzie produkowana w fabryce w Pitesti (Rumunia) - dacia

Rozwijająca się pod skrzydłami francuskiego Renault rumuńska Dacia już od pewnego czasu zapowiadała, że wystawi swojego zawodnika, który powalczy na atrakcyjnym obecnie rynku samochodów terenowopodobnych.

Wiosną na targach w Genewie zaprezentowała futurystyczne auto koncepcyjne o nazwie Duster. Teraz przyszedł czas na jego wersję produkcyjną. Samochód nie ma już tak odważnych kształtów jak genewski show car, ale wygląda nieźle i przy umiarkowanej cenie, co zawsze było największym atutem rumuńskich aut, ma szansę powalczyć z pozostałymi graczami w tym segmencie.

Duster mierzy 4,31 m długości i 1,82 m szerokości, a więc gabarytami zbliżony jest do kia sportage czy skody yeti. Na uwagę zasługuje niewielka masa własna – 1280 kg (wersja z napędem tylko na przednią oś – 1180 kg). To ważna zaleta, tym bardziej że do napędu SUV-a nie przewidziano mocnych jednostek napędowych. Pod maską dustera znajdziemy 110-konny silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra lub diesle 1,5 dCi o mocy 85 i 105 KM.

Samochód będzie oferowany zarówno z napędem na przednią oś, jak i w wersji 4x4. W tym ostatnim przypadku do wyboru będą trzy tryby jazdy: w pierwszym napęd na tylne koła dołączany będzie automatycznie, w drugim moment obrotowy rozdzielony zostanie po równo między obie osie, trzeci zaś zmieni auto w zwykłą przednionapędówkę.

Do wycieczek poza utwardzane drogi zachęcić ma prześwit wynoszący ponad 20 cm oraz 30-procentowy kąt najazdu i 35-procentowy kąt zjazdu.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane