Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Metro: druga linia plus znaki dla niewidomych

Konrad Majszyk 29-04-2009, ostatnia aktualizacja 30-04-2009 13:05

Metro Warszawskie wybrało wczoraj dwóch wykonawców: budowy siedmiu stacji za ponad 4 mld zł i oznakowania peronów za ponad 40 tys. zł.

źródło: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Centralny odcinek drugiej linii: siedem stacji i sześć kilometrów. Ten odcinek miał być gotowy na Euro 2012, ale nie ma już na to żadnych szans. Pierwszy przetarg został unieważniony z powodu astronomicznych cen. Miejski kosztorys wynosił 2,8 mld zł. Koncerny budowlane zażądały ok. 6 mld zł.
źródło: Życie Warszawy
Centralny odcinek drugiej linii: siedem stacji i sześć kilometrów. Ten odcinek miał być gotowy na Euro 2012, ale nie ma już na to żadnych szans. Pierwszy przetarg został unieważniony z powodu astronomicznych cen. Miejski kosztorys wynosił 2,8 mld zł. Koncerny budowlane zażądały ok. 6 mld zł.
źródło: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy

Zgodnie z informacjami „ŻW”, przetarg na budowę drugiej linii metra, między rondem Daszyńskiego i Dworcem Wileńskim, wygrało konsorcjum włoskiego koncernu Astaldi, tureckiego Gulermak i polskiego PBDiM Mińsk Mazowiecki z ofertą 4,1 mld zł. Wczoraj prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk podpisał się pod protokołem komisji przetargowej.

Odrzuceni oferenci mają dziesięć dni na składanie ewentualnych protestów. Ratusz najbardziej obawia się ich ze strony China Overseas Engineering Group, które zaproponowało ofertę drugą w kolejności (4,5 mld zł).

Na przygotowanie projektów wykonawca będzie miał rok od podpisania umowy. Budowa ma ruszyć latem 2010 r. Ratusz twierdzi, że druga linia pod Świętokrzyską, Wisłą i Targową będzie gotowa w 2013 r.

Metro Warszawskie zleciło też wczoraj umowę na przygotowanie dwóch typów oznakowań dla niewidomych: ponad 5 tys. wypukłych metalowych „bąbli”, które docelowo mają się znaleźć 70 cm od krawędzi peronów; linii w posadzce „prowadzących” niewidomego z pociągu do wyjścia na powierzchnię. Niepełnosprawni zaakceptowali wzory 20 kwietnia. W ramach testów zostaną zamontowane najpierw na stacjach Kabaty i Plac Wilsona.

Oficjele zapowiadali, że stanie się to w połowie kwietnia, ale termin wciąż się opóźnia. Jak powiedział nam rzecznik Metra Warszawskiego Krzysztof Malawko, testy ruszą za dwa, trzy tygodnie.

Oznakowanie stacji to efekt tragicznego wypadku niewidomego Filipa Zagończyka z 17 września ub. roku, w którym stracił nogę. Prokuratura umorzyła w tej sprawie śledztwo. Filip będzie się od tej decyzji odwoływał.

Zobacz wizualizacje stacji II linii metra

Wizualizacje stacji centralnego odcinka drugiej linii metra w Warszawie

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane