Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Z drugą linią ruszą w kwietniu

kmaj, mk 02-12-2009, ostatnia aktualizacja 02-12-2009 22:05

Pierwsze prace przy budowie drugiej linii metra ruszą już w kwietniu 2010 roku. Jednak największych utrudnień spodziewać się można rok później.

źródło: materiały prasowe
Takie automatyczne tarcze TBM drążą tunele linii C w Rzymie. (fot. Metropolitana di Roma)
źródło: Archiwum
Takie automatyczne tarcze TBM drążą tunele linii C w Rzymie. (fot. Metropolitana di Roma)
autor: Konrad Majszyk
źródło: Życie Warszawy

Pierwsze prace, które zgodnie z zapewnieniami rozpoczną się w przyszłym roku na całej długości drugiej linii metra - pomiędzy Wolą a Pragą - polegać będą na przekładaniu urządzeń podziemnych.

Dopiero w 2011 roku budowa sparaliżuje ulice Warszawy. Wówczas do dzieła wkroczą trzy automatyczne tarcze do drążenia tuneli. Dwie z nich wyruszą ze skrzyżowania przy Dw. Wileńskim, a trzecia z Ronda Daszyńskiego.

Zamknięte zostaną ul. Prosta i Świętokrzyska na długości od ul. Towarowej do Nowego Światu. Przejazd możliwy będzie tylko w relacji północ-południe, tj. ul. Towarową, al. Jana Pawła II, ul. Marszałkowską i Nowym Światem.

Jednocześnie ogromne utrudnienia zaczną się na skrzyżowaniu ul. Targowej z al. Solidarności na Pradze. Dla tego miejsce nie ma jeszcze szczegółowej organizacji ruchu. Wiadomo jednak, że całkowicie odcięty zostanie dojazd samochodów od ul. Targowej i Radzymińskiej do pl. Wileńskiego.

- To wielki dzień dla metra. Dzisiaj podpisaliśmy umowę przewozową do 2027 roku - powiedziała podczas specjalnego środowego spotkania w Pałacu Ślubów przy pl. Zamkowym prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Umowa ta ma być poręczeniem dla banku przy zaciąganiu kredytu na 250 wagonów do obsługi I i II linii metra. Przetarg na ich zakup ma zostać ogłoszony w przyszłym roku.

W środę o godz. 13 podczas specjalnego spotkania przedstawione zostały szczegóły prac przy budowie II linii metra.

W imieniu konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki główny specjalista Janusz Romanowski zaprezentował plan budowy 6,1 km tuneli (także pod dnem Wisły) i stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane