Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Budowa drugiej linii utrudni Euro 2012

Konrad Majszyk 07-12-2009, ostatnia aktualizacja 09-12-2009 22:33

Najazd aut czeka Warszawę, jeśli Polska będzie grała z Niemcami. W przypadku meczu Hiszpania – Irlandia w szwach będzie pękało lotnisko Okęcie.

autor: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa

W dniu każdego meczu w Warszawie może być ponad 100 tys. fanów: 55 tys. na Stadionie Narodowym i 45 tys. w tzw. strefach kibica (głównie na pl. Defilad). Takie wyliczenia przedstawili w Centrum Zielna uczestnicy europejskiej konferencji Open Days.

Jak wtedy dotrzeć do Stadionu Narodowego? Specjaliści przyznali, że źródłem utrudnień będzie druga linia metra. Według UEFA, problemem nie jest wcale fakt, że wbrew obietnicom prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz nie będzie jej na Euro 2012. Większą trudność sprawi to, że w sąsiedztwie Stadionu Narodowego i Dw. Wileńskiego znajdzie się prowizorycznie zabezpieczona inwestycja. Budowa drugiej linii odetnie też wygodne dojście do stadionu: ul. Świętokrzyską, Tamką i mostem Świętokrzyskim.

– To problem, ale do rozwiązania. Nie demonizujmy Stadionu Narodowego – apeluje Piotr Izdebski z Zarządu Transportu Miejskiego. – Stadion będzie dobrze skomunikowany. Kibice dojadą tam tramwajami, pociągami albo dojdą piechotą, np. z Dw. Centralnego. Dla nas znacznie trudniejszym zadaniem będzie dowiezienie i rozwiezienie fanów do stref kibica z jednoczesnym zapewnieniem komunikacji dla warszawiaków – ocenia.

Biuro Planowania Rozwoju Warszawy opracowało dla ratusza schematy przemieszczania się kibiców. Oto dwa skrajne scenariusze komunikacyjne:

∑ Polska gra z krajem sąsiednim, np. Niemcami. W tym przypadku aż 57 proc. fanów przyjedzie do Warszawy samochodami, 21 proc. pociągami dalekobieżnymi, a 8 proc. – samolotami.

∑ Grają dwa stosunkowo odległe od Polski kraje, np. Hiszpania z Irlandią. Wtedy 41 proc. widzów przybędzie samolotami, 33 proc. samochodami, a 11 proc. koleją.

Ratusz chce uniemożliwić zmotoryzowanym kibicom wjazd do centrum. Specjaliści wyliczyli, że brakuje im ponad 15 tys. miejsc parkingowych. Mają zamiar uzupełnić te braki, aranżując tymczasowe parkingi „Parkuj i Jedź” przy wylotówkach.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy