Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Koszmar objazdów II linii

Konrad Majszyk 16-12-2009, ostatnia aktualizacja 17-12-2009 22:17

Wyłączona z ruchu Targowa, zamknięta Marszałkowska, buspas na Grzybowskiej, objazdy przez Krakowskie Przedmieście, pomysł odcięcia Trasy W-Z. Ten horror potrwa do 2014 r.

źródło: materiały prasowe
źródło: Życie Warszawy

Przeczytaj także komentarz autora na blogu!

To już będzie nie Dzień bez Samochodu, ale być może nawet kilka lat – mówi miejski koordynator remontów Wiesław Witek. – Według naszych wyliczeń, podczas budowy drugiej linii do komunikacji przesiądzie się co najmniej 15 proc. kierowców – ujawnia.

Urzędnicy przyznają, że warta 4,1 mld zł budowa drugiej linii, między rondem Daszyńskiego a Dw. Wileńskim, zamieni części Woli, Śródmieścia i Pragi w strefy piesze.

Lewy brzeg: rekord korków

Włosko-turecki wykonawca zapowiada, że przekładanie urządzeń podziemnych zacznie się w kwietniu przyszłego roku. Poważne utrudnienia mają ruszyć, kiedy z ronda Daszyńskiego wystartuje automatyczna tarcza do drążenia tunelu. Budowniczy zamkną ul. Prostą między Karolkową a Towarową oraz między Twardą a rondem ONZ. Jak będziemy omijać Prostą? Powstanie tymczasowy skręt z Towarowej w wąską Kolejową. Na tej ostatniej urzędnicy chcą upchnąć w szczycie aż 800 pojazdów na godzinę w jedną stronę.

W ciągu kolejnych tygodni budowniczy metra zajmą też Świętokrzyską – praktycznie na całym odcinku między rondem ONZ a Nowym Światem. Na Prostej i Świętokrzyskiej przejezdne mają być ulice poprzeczne (w relacji północ – południe): ul. Karolkowa, Towarowa, Żelazna, al. Jana Pawła II, ul. Emilii Plater, Jasna, Mazowiecka i Nowy Świat (ta ostatnia i Emilii Plater dla autobusów).

Co z Marszałkowską? W październiku przyszłego roku jezdnie i tory tramwajowe na skrzyżowaniu ze Świętokrzyską zostaną na trzy miesiące zamknięte! Objazd poprowadzi ul. Emilii Plater, nie będzie można parkować między jezdniami.

Autobusy mają omijać Świętokrzyską przez Grzybowską (na długim odcinku ma tylko po jednym pasie w każdą stronę). Tam też ma powstać dziwaczny buspas. Oprócz autobusów prawo wjazdu będą miały auta obsługujące okoliczne posesje, ale pod warunkiem zjazdu na najbliższym skrzyżowaniu. Czy ten przepis uda się wyegzekwować? Dyrektor Witek powiedział, że liczy na mundurowych.

Z Królewskiej autobusy mają zjechać na Krakowskie Przedmieście i Nowy Świat, które zamienią się znów w ruchliwe arterie. Według ratusza, liczba autobusów wzrośnie tam z 52 do 68 w każdą stronę.

Prawy brzeg: horror

Latem przyszłego roku budowniczy zamkną ul. Sokolą – na zjeździe z mostu Świętokrzyskiego, obok przyszłej stacji Stadion. W wielki plac budowy zamieni się skrzyżowanie przy „czterech śpiących”. To wtedy dwie supertarcze TBM wgryzą się w ul. Targową przy Dworcu Wileńskim, żeby stąd drążyć tunele na drugą stronę Wisły. Aż do Euro 2012 nie da się przejechać ul. Targową przez al. Solidarności obok Dw. Wileńskiego. Autobusy mają omijać ten węzeł gordyjski Jagiellońską – buspasem przez al. Solidarności.

Ratusz postawił wykonawcy warunek: przez czas budowy przejezdna ma być al. Solidarności obok „czterech śpiących”. Przejazd zostanie jednak zwężony, więc wjazd autem od strony Ząbek może stać się prawie niemożliwy.

Przy Dw. Wileńskim powstaną tymczasowe skręty tramwajowe: z al. Solidarności w lewo, w Jagiellońską oraz z 11 Listopada w prawo – w Targową. Dzięki temu tramwaje będą omijały skrzyżowanie przez rondo Żaba.

Zarząd Transportu Miejskiego planuje skierować na Trasę W-Z rekordową liczbę autobusów i tramwajów. Jeśli nie zmieszczą się na buspasie, rozważają zamknięcie Trasy W-Z dla samochodów. Decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła.

Ratusz pokazał też listę inwestycji, które muszą być zrealizowane przed rozpoczęciem budowy metra. To m.in. wymiana tramwajowych rozjazdów na skrzyżowaniu al. Niepodległości z Nowowiejską (podczas zamknięcia Marszałkowskiej tramwaje dojadą tędy do ul. Chałubińskiego) albo torowego skrętu na skrzyżowaniu Targowej i Kijowskiej – żeby podczas prac nie odciąć zajezdni Kawęczyńska.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy