Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Superkret się zbliża, ale utknął w korku

Konrad Majszyk 20-07-2011, ostatnia aktualizacja 20-07-2011 18:17

– Wstrzymujemy transport na kilka godzin. Ciężarówki z elementami pierwszej tarczy TBM do drążenia tuneli drugiej linii metra dojadą do Warszawy w czwartek – zdecydował wykonawca drugiej linii.

autor: Konrad Majszyk
źródło: Życie Warszawy

– Ciężarówki utknęły w korku w Niemczech. Kierowcom za kilka godzin skończy się dopuszczalny prawem czas pracy „za kółkiem". Zapadła decyzja o przełożeniu przyjazdu do Warszawy na jutro – mówi rzecznik konsorcjum AGP Metro Mateusz Witczyński.

Dwa pojazdy wielkogabarytowe z dwoma pierścieniami automatycznej tarczy TBM wjadą na rondo Daszyńskiego dziś po południu. Wyruszyły  z fabryki Herrenknechta w niemieckim Schwanau (tuż przy granicy ze Szwajcarią) w poniedziałek. Jak ustaliliśmy, kiedy pierwsze ciężarówki docierają do celu, kolejne są już w drodze do granicy z Polską.

Zobacz zdjęcia superkreta!

Do transportu każdego z trzech TBM trzeba będzie 33 ciężarówek: 11 do transportu specjalnego i 22 zwykłych. Każdy TBM po zmontowaniu będzie miał 6,3 m średnicy, 97 m długości i powinien ważyć 615 ton. Trzy maszyny mają się przebijać w tempie 10 m pod ul. Prostą, Świętokrzyską, dnem Wisły i Targową. Zadanie: zbudować dwa tunele o łącznej długości prawie 9 km – między rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim.

Montaż pierwszej będzie się odbywał obok ronda Daszyńskiego – bezpośrednio na placu budowy, na oczach warszawiaków. Montaż potężnej tarczy na górze, umieszczenie w szybie startowym elementu drążącego oraz przygotowanie zaplecza i taśmociągu dla urobku zajmą ok. dwóch miesięcy.

Jak zapowiada wykonawca, tarcze zaczną pracę przy drążeniu tuneli pod koniec roku albo na początku przyszłego. Prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk zapowiadał, że powinno się to stać w październiku.

Zobacz widok z kamery internetowej!

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane