Drogowy węzeł za 161 mln zł
Prawie 20 milionów złotych może zaoszczędzić miasto na budowie trzypoziomowego skrzyżowania Al. Jerozolimskich z Łopuszańską.
Najniższą ofertę w przetargu na przebudowę tego ważnego węzła komunikacyjnego złożyło polsko-niemieckie konsorcjum Bilfinger Berger Polska SA. Chce wykonać prace za 161 mln zł 469 tys. 798 zł, a miasto przeznaczyło na ten cel ponad 179 mln. – Teraz musimy zweryfikować poprawność wszystkich złożonych ofert, by mieć pewność, że nie będzie żadnych protestów – mówi Agata Choińska z Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, odpowiedzialnego za tę inwestycję. – Przetarg rozstrzygnięty zostanie więc w kwietniu. Kryterium wyboru wykonawcy w 100 proc. stanowiła cena, więc jeśli oferta Bilfinger Berger nie będzie zawierała błędów, to z tą firmą zostanie podpisana umowa. To, że miasto oszczędzi na tym przetargu, jest raczej przesądzone. Nawet jeśli urzędnicy dopatrzą się uchybień w propozycji Bilfingera, to i tak następna w kolejności oferta Strabagu była tylko o 500 tys. zł wyższa.
Będzie bezpieczniej
Skrzyżowanie Al. Jerozolimskich z Łopuszańską co roku znajduje się w czołówce policyjnych statystyk pod względem liczby wypadków i kolizji. Skręt w lewo z dowolnego kierunku to w godzinach szczytu sport dla kamikadze, bo o miejsce na jezdni trzeba walczyć z tirami. Po przebudowie skrzyżowanie będzie miało trzy poziomy. W wykopie projektanci poprowadzili Al. Jerozolimskie. Wyżej powstanie podobne do gigantycznego ronda skrzyżowanie z tzw. wyspą centralną. Estakady umożliwią zaś przejazd bez stania na światłach ul. Łopuszańską od strony al. Krakowskiej w w kierunku Pruszkowa. Ułatwi to przejazd do Kleszczowej i do Centrum.
Pierwotnie plany zakładały bezkolizyjne połączenie Al. Jerozolimskich – od strony Blue City i Castoramy – z Łopuszańską, w kierunku Ochoty (wzdłuż budowanej tzw. obwodnicy centrum). Zmiany kierunku estakad wymusiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która nakazała ich dostosowanie do planowanej trasy Salomea-Wolica, czyli łącznika trasy katowickiej i krakowskiej z Al. Jerozolimskimi.
Kiedy na budowie zostanie wbita pierwsza łopata?
– Na pewno w drugim kwartale tego roku, ale szczegółową datę będziemy mogli podać dopiero po podpisaniu umowy – mówi Choińska.
Przecinek opóźnił budowę
Przebudowa tego wielkiego skrzyżowania ma potrwać dwa lata, lecz już na starcie się opóźnia. Odpowiedzialny za inwestycje wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz obiecywał, że ruszy ona w połowie 2008 roku. Dokumentacja przeleżała jednak kilka miesięcy w szufladach Ministerstwa Infrastruktury przez... błędnie postawiony przecinek w opisie wielkości działek w decyzji lokalizacyjnej.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.