Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Łatwiej o parking przy metrze

koz 02-04-2015, ostatnia aktualizacja 03-04-2015 00:53

Po rozbudowie został otwarty parking P+R Metro Stokłosy. Na czterech poziomach są tam miejsce dla prawie 400 samochodów i 20 rowerów.

Parking P+R w al. Krakowskiej
autor: Jakub Kamiński
źródło: Fotorzepa
Parking P+R w al. Krakowskiej

Jednopoziomowy parking przy stacji metra Stokłosy cieszył się ogromnym zainteresowaniem kierowców. Samochody wypełniały go do ostatniego wolnego miejsca.

Teraz zmotoryzowani nie będą już mieli problemów z zaparkowaniem swojego pojazdu. Po rozbudowie jest na nim prawie cztery razy więcej miejsc niż było wcześniej. Zaparkują tu 393 samochody, z czego sześć na miejscach oznakowanych kopertą dla osób niepełnosprawnych. Ponadto na P+R Metro Stokłosy znalazły się stojaki, do których można przypiąć 20 rowerów.

Na parkingu funkcjonuje bezobsługowy system pobierania opłat, tak jak na postojach P+R Metro Ursynów i P+R Anin SKM. Jak zachęcają władze miasta "nowoczesny węzeł przesiadkowy z zadaszona pętlą autobusową, zlokalizowany przy południowym wyjściu ze stacji metra Stokłosy, jest dobrym punktem do tego, by kończyły tam swoje trasy linie autobusowe obsługujące lokalnie Ursynów i linie międzydzielnicowe".

Węzeł ten będzie miał znaczenie przy obsłudze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, zlokalizowanej na wschodzie dzielnicy. Niewykluczone, że będzie stanowił w przyszłości koniec tras dla linii lokalnych obsługujących rozbudowujący się „zielony Ursynów". Pętla jest przystosowana do obsługi zarówno długich pojazdów jak i mikrobusów. Będzie ona także przydatna przy poprawie obsługi komunikacyjnej obszaru tzw. Służewca biurowego.

ZTM przeprowadził już ankiety wśród pasażerów linii przejeżdżających przez ten obszar. Obecnie trwające analizy układu tras w rejonie Mokotowa i Ursynowa potwierdzają zasadność uruchomienia dodatkowej pętli w rejonie stacji metra Stokłosy, która z całą pewnością będzie w pełni wykorzystana.

Koszt rozbudowy obiektu wyniósł ponad 16,5 mln zł. Inwestycję współfinansowała Unia Europejska w kwocie ponad 12 mln zł.

Zarząd Transportu Miejskiego jeszcze w tym roku planuje wprowadzenie na pozostałych parkingach Park+Ride, działających jako stałe, bezobsługowego systemu pobierania opłat. Nowa infrastruktura pozwoli dokładniej sprawdzić czy kierowcy pozostawiający samochody posiadają zwalniający z opłaty bilet komunikacji miejskiej i umożliwi zdalną obsługę parkingów. Koszt inwestycji to ok. 9,6 mln złotych.

Parking P+R Stokłosy jest 14 obiektem działającym w ramach systemu „Parkuj i Jedź". 12 z nich zostało wybudowanych przez miasto, a dwa wydzielone na istniejących obiektach zewnętrznych: P+R Stadion Narodowy i P+R Metro Imielin. Siedem parkingów jest wielopoziomowych a siedem - naziemnych.

Na wszystkich parkingach, wliczając rozbudowany właśnie obiekt Metro Stokłosy, znajduje się łącznie 4218 miejsc. Średnie zapełnienie parkingów w dzień roboczy wynosi ponad 70 proc., a tych zlokalizowanych w pobliżu linii metra dochodzi do 100 proc.

zyciewarszawy.pl