Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Francuzi wchodzą na Zachodni

Piotr Szymaniak 08-05-2009, ostatnia aktualizacja 08-05-2009 23:00

PKP dogadały się z inwestorem w sprawie budowy nowego Dworca Zachodniego. Francuska grupa Nexity planuje rozpoczęcie prac w przyszłym roku.

Dworzec Warszawa Zachodnia
autor: Jerzy Dudek
źródło: Fotorzepa
Dworzec Warszawa Zachodnia

– Teraz pozostaje tylko podpisanie umowy inwestycyjnej – mówi Michał Wrzosek, rzecznik PKP SA. – Nad szczegółami już pracują prawnicy obydwu stron. Przewidujemy, że potrwa to około dwóch miesięcy.

Dzięki współpracy PKP z prywatnym inwestorem Dworzec Zachodni zostanie kompletnie przebudowany.

Na kolejowych terenach wzdłuż Al. Jerozolimskich francuskie konsorcjum zamierza wybudować dworzec oraz zespół biurowców o maksymalnej wysokości 10 kondygnacji. Ich łączna powierzchnia wyniesie 50 tys. mkw.– Na dworcu oprócz powierzchni służących pasażerom będą pomieszczenia biurowe, usługowe, rekreacyjne, handlowe, hotel oraz ciągi komunikacyjne, które zapewnią sprawne połączenie dworca z parkingami i komunikacją miejską – mówi Wrzosek. Kolej do inwestycji wniesie wart kilkaset milionów grunt o powierzchni 1,6 hektara (jego wartość będzie dokładnie oceniona przed ostatecznym podpisaniem umowy). Nexity sfinansuje budowę.

– To pozwoli nam zmienić wygląd tego terenu bez angażowania własnego kapitału – dodaje Paweł Pieśniewski, dyrektor finansowy PKP S.A.Inwestor zamierza rozpocząć budowę w 2010 roku.

Pierwszy etap ma się zakończyć dwa lata później. Wtedy gotowy będzie nowy dworzec i hotel.

– W zależności od sytuacji na stołecznym rynku nieruchomości biurowce będą powstawały równocześnie z budową dworca lub w kolejnych etapach – wyjaśnia Wrzosek.

Przed Euro 2012 PKP planowały też kompletnie przebudować dworzec Warszawa Wschodnia. Jednak wielomiesięczne rokowania z hiszpańskim konsorcjum Riofisa SA nie przyniosły rezultatu. Skończy się na gruntownej modernizacji Wschodniego, za kilkadziesiąt milionów zł. Prace zostaną sfinansowane z budżetu państwa.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane