Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Wiadukt i linia kolei: znów poślizg

kmaj 20-05-2009, ostatnia aktualizacja 21-05-2009 07:39

Tradycji stało się zadość. Wczoraj Polskie Linie Kolejowe i Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych znowu opóźniły otwarcie ofert w dwóch strategicznych przetargach. Sezon budowlany tracą na papirologię.

PLK kolejny raz nie dotrzymały obietnic w sprawie kolejowego łącznika linii średnicowej ze stacją pod parkingiem lotniska Okęcie, która od lat czeka w stanie surowym.

Oferty miały zostać otwarte w grudniu ubiegłego roku. Nowy termin to 6 czerwca. Według rzecznika PLK Krzysztofa Łańcuckiego, stało się to z powodu ponad tysiąca pytań od oferentów. Budowa ma potrwać „nie dłużej niż do końca 2011 roku” (łącznik z Okęciem miał działać już w roku 2005).Z kolei drogowcy mieli wczoraj otworzyć oferty w przetargu na docelowy wiadukt na Andersa obok Dworca Gdańskiego. W tym miejscu w ciągu 24 miesięcy mają powstać trzy równoległe wiadukty: dwa drogowe i tramwajowy. Wbrew zapowiedziom zainteresowanych firm ich wycen jednak nie poznaliśmy.– Oferenci złożyli ponad 600 szczegółowych technicznych pytań, na które komisja przetargowa musi odpowiedzieć. Nowy termin otwarcia ofert to 25 maja – mówi rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska.

Samochody i krótkie autobusy jeżdżą na razie tymczasowym wojskowym wiaduktem. Przegubowce linii 116 są za ciężkie, więc jeżdżą naokoło: ul. Zajączka i Krajewskiego.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane