Tańszy łącznik z lotniskiem
Ponad cztery lata po terminie spółka PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyła oferty w przetargu na 1,5-kilometrowy łącznik kolejowy między lotniskiem Okęcie a dworcami: Zachodnim, Centralnym i Wschodnim. Internet huczy od komentarzy: „to cud na kolei”.
Wiadomość jest dobra: zanosi się nawet na 120 mln zł oszczędności. PLK planowały wydać na tę inwestycję nie więcej niż 353,8 mln zł. Tymczasem najniższą ofertę spośród siedmiu biorących udział w przetargu złożyło niemiecko-polskie konsorcjum firm Bilfinger Berger, ZUE Kraków i PeBeKa Lubin – 233,8 mln zł.
Jak zapowiadają PLK, wskazanie wykonawcy nastąpi w połowie sierpnia, a podpisanie umowy we wrześniu. Kolejarze nie chcą się już przyznawać do tego, ile razy przekładali otwarcie ofert.
– Za każdym razem było to o jeden raz za dużo. Nie ma się czym chwalić – odpowiada samokrytycznie rzecznik PLK Krzysztof Łańcucki. Ta inwestycja to dla stolicy priorytet spod szyldu „Euro 2012”. PLK przewiduje od podpisania umowy 16 miesięcy na budowę i dwa kolejne na odbiory. Zapowiadają otwarcie łącznika na koniec 2011 roku (pasażerowie mieli korzystać z linii w 2005 r.).
Podróż pociągiem z portu lotniczego Fryderyka Chopina do centrum Warszawy potrwa 20 minut. Dzisiaj mamy do wyboru tylko przejazd samochodem albo autobusem: ul. Żwirki i Wigury albo Poleczki.
Dodaj swoją opinię
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.