Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Kolejowy horror od środy

Piotr Szymaniak 30-05-2011, ostatnia aktualizacja 01-06-2011 08:12

Od środy, by dostać się do centrum, pasażerowie pociągów podmiejskich będą musieli się przesiadać: na Dworcu Zachodnim do wahadła, a na Wschodnim do autobusu.

Schemat komunikacji zastępczej podczas zamknięcia Linii Średnicowej
źródło: Życie Warszawy
Schemat komunikacji zastępczej podczas zamknięcia Linii Średnicowej

Ciężkie lato czeka dojeżdżających Kolejami Mazowieckimi i SKM. Z powodu remontu torów w okolicach modernizowanej stacji Warszawa-Stadion przez najbliższe siedem tygodni zamknięty będzie odcinek podmiejskiej linii średnicowej między stacjami Warszawa Wschodnia a Śródmieście.
– Od środy większość pociągów w kierunku zachodnim (Skierniewice, Żyrardów, Grodzisk Mazowiecki, Radom, Warka, Góra Kalwaria, Sochaczew, Łowicz) skończy bieg na Dworcu Warszawa Zachodnia – mówi Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich.

Wyjątkiem jest 15 połączeń z Radomia obsługiwanych przez pociągi piętrowe, które i tak jeżdżą przez Centralny – osiem pociągów ze Skierniewic oraz jeden pociąg z Łowicza, który wyjeżdża z tego miasta o godz. 6.37 (7.40 na Centralnym). Te składy dojadą do Wschodniej torami dla pociągów dalekobieżnych przez Centralny z pominięciem stacji: Ochota, Śródmieście, Powiśle i Stadion.
To samo dotyczy także pociągów SKM linii S1. Co godzinę tylko jedna SKM z Pruszkowa pojedzie przez Centralny, reszta skończy bieg na Zachodnim.

By dostać się z Zachodniego do centrum, trzeba będzie przesiąść się do pociągu wahadłowego, kursującego co 15 min na trasie Zachodni – Śródmieście – Zachodni, a także do pociągów InterCity i Przewozów Regionalnych. W tych pociągach, na odcinku Zachodni – Centralny – Wschodni, będą honorowane bilety KM, karty miejskie, a także bilety jednorazowe ZTM.

Od praskiej strony pociągi KM z Dęblina, Pilawy, Otwocka (także SKM), Mińska Mazowieckiego i Mrozów dojadą tylko do Dworca Warszawa Wschodnia. Przez Centralny na Zachodni pojedzie tylko jeden pociąg na godzinę z Siedlec.

Na Wschodnim na osoby udające się do centrum czekać ma zastępcza linia autobusowa ZS2. Kursy w szczycie co 4 min, poza nim – co 8 min, w weekendy co 10 min.

Poza tym poranne pociągi SKM z Sulejówka Miłosnej do godz. 10 na stacji Warszawa-Rembertów będą „odbijały” na Warszawę-Zoo i dojadą do Dworca Gdańskiego. Tu można przesiąść się wygodnie do metra.

Dodaj swoją opinię

Codziennie linią średnicową jeździ 750 pociągów podmiejskich i dalekobieżnych. Od 1 czerwca poważne utrudnienia czekają pasażerów Kolei Mazowieckich, którzy muszą dokładnie sprawdzać rozkłady jazdy. Pociągi KM, które podczas remontu pojadą torami dalekobieżnymi, zatrzymują się na Centralnym, a nie – jak widnieje w tabelach na plakatach – na Dworcu Śródmieście.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane