Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

PKP modernizuje trasę Warszawa - Lublin

koz 04-10-2015, ostatnia aktualizacja 04-10-2015 07:46

PKP PLK ogłosiła przetarg na ostatni odcinek 51 km trasy z Łukowa do Parczewa. Ten zmodernizowany odcinek zapewni alternatywną trasę dla modernizowanej linii nr 7 Warszawa– Lublin.

Szynobus Kolei Mazowieckich
źródło: materiały prasowe
Szynobus Kolei Mazowieckich

Rozpoczęcie prac związanych z modernizacją torów poprzedzone jest przygotowaniem alternatywnych tras objazdowych.

Prace na trasie Warszawa – Lublin rozpoczną się w 2017 r. Zanim PKP PLK przystąpi do realizacji tego zadania przygotuje połączenie Łuków – Lublin, które będzie trasą objazdową, głównie dla ruchu towarowego. Takie rozwiązanie zapewni sprawny przejazd pociągów pasażerskich i towarowych podczas modernizacji.

51 kilometrowy odcinek Łuków – Parczew to ostatni etap przygotowanej alternatywnej linii obwodowej z Łukowa do Lublina i tym samym tworzenie 100 km odcinka do przewozu ludzi i towarów. Modernizacja nieczynnej obecnie trasy umożliwi także wznowienie przewozów pasażerskich z Łukowa do Parczewa, a dalej do Lubartowa i Lublina.

Odcinek torów na trasie Lublin – Lubartów jest czynny od zakończonej w 2013 r. rewitalizacji. Rozpoczęcie prac na linii Łuków-Parczew planowane jest w 2016 roku, a zakończenie na początku 2017 r. Po modernizacji całego odcinka Łuków- Lublin pociągi pojadą tą trasą z prędkością do 120 km/h.

Linia kolejowa nr 7 łącząca m.in. Warszawę z Lublinem jest niezwykle ważna. Własnie tymi torami odbywa ruch kolejowy pomiędzy Warszawą, a granicą z Ukrainą. Stanowi ona też elementem międzynarodowego korytarza transportowego Morze Czarne – Morze Bałtyckie.

zyciewarszawy.pl

Najczęściej czytane