Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Andersa dwa dni po

Konrad Majszyk 26-04-2009, ostatnia aktualizacja 27-04-2009 22:04

Po godz. 21 w niedzielę auta ruszyły tymczasowym wiaduktem na ul. gen. Andersa. Próbnego obciążenia nie było. Zamiast kilkunastu ciężarówek wiaduktem przejechał jeden dyrektor.

autor: Magda Starowieyska
źródło: Fotorzepa

Na tymczasowym wiadukcie przy Dw. Gdańskim auta mają tylko po jednym pasie w każdą stronę. Znowu prowadzi tędy najkrótsza droga między pl. Wilsona i Bankowym, która została zamknięta 1 marca. Kierowcy nie są już skazani na zakorkowaną Wisłostradę oraz ul. Popiełuszki i al. Jana Pawła II.

Obciążenie dyrektorem

Przejazd nad torami i ul. Słomińskiego został oddany bez klasycznych prób obciążeniowych. Drogowcy wykorzystali fakt, że inwestycja odbywała się w specjalnym trybie, bez pozwolenia na budowę. Ostatecznie obciążenie okazało się dość nietypowe: to wicedyrektor Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych Andrzej Marecki w służbowym samochodzie.

– O godz. 17 przejechałem wiaduktem na próbę ze Śródmieścia na Żoliborz i z powrotem. Po mnie jechały nim jeszcze dwa 20-tonowe dźwigi – mówi „ŻW” dyr. Marecki. – Czy się bałem? Ani przez ułamek sekundy, bo to świetna inżynierska robota – twierdzi.

Próby obciążeniowe z prawdziwego zdarzenia odbędą się na wiadukcie dopiero 4 i 5 maja. Według Mareckiego, do tego czasu wojskowa łańcuchowa konstrukcja „się ułoży”. Jeśli próby wypadną korzystnie, 10 maja na wiadukt wjadą autobusy zastępczej linii Z-3, która będzie kursowała ul. Mickiewicza, Andersa i Marszałkowską – między stacjami metra Plac Wilsona i Politechnika. Także 10 maja remontujący Trasę W-Z tramwajarze zamkną aż do wakacji pl. Bankowy dla samochodów (przejadą tylko autobusy, m.in. Z-3).

Drogowa gra o prestiż

Do ostatniej chwili nie było wiadomo, kiedy wiadukt przy Dw. Gdańskim zostanie otwarty. Mimo wielokrotnych obietnic drogowcy nie dali rady tego zrobić do godz. 23.59 w piątek. Inwestycja „wyłożyła się” na ostatniej prostej: podczas montażu nad torami PKP przęsła o wadze 120 ton podpora okazała się za wąska. Drogowcy nie byli w stanie opuścić przęsła w docelowe miejsce: oparło się na tymczasowym łożysku 1,20 metra nad jezdnią dojazdową.

W piątek wiceprezydent miasta Jacek Wojciechowicz zapowiedział, że wiadukt na 100 proc. zostanie otwarty w weekend. W efekcie prace przy opuszczaniu wiaduktu i asfaltowaniu dojazdów trwały prawie przez całą noc z piątku na sobotę, a następnie do godz. 23 w sobotę. W niedzielę drogowcy zajmowali się już głównie sprzątaniem, malowaniem pasów i ustawianiem znaków.

Mimo dwóch dni poślizgu z otwarciem przed czasem udało się rozebrać stary wiadukt nad torami. W pierwszym harmonogramie ZMID dawał sobie na to czas do czerwca.

Dodaj swoją opinię

Życie Warszawy

Najczęściej czytane