Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Gigantyczne różnice w ofertach na supertramwaje

Konrad Majszyk 19-03-2009, ostatnia aktualizacja 19-03-2009 21:38

Na 186 tramwajów z niską podłoga ratusz przeznaczył ponad 1,8 mld zł. Najniższa oferta złożona we wczorajszym przetargu to niespełna 1,5 mld zł. Najdroższa – ponad 3,7 mld zł.

autor: Pasterski Radosław
źródło: Fotorzepa

Najniższą propozycję złożyła bydgoska PESA, która dostarczyła już dla Warszawy 15 tramwajów z niską podłogą kursujących w na Grójeckiej, w Al. Jerozolimskich i na Grochowskiej. Polski producent ma największe szanse na zgarnięcie nowego kontraktu. Cena to 70 proc. wartości kontraktu. Pozostałe 30 proc. to kwestie techniczne.

Jakie były inne oferty? Francuski Alstom Transport (wraz ze swoją polską fabryką Alstom Konstal) zaproponował za tramwaje ponad 2,8 mld zł, a szwajcarsko-niemiecki Stadler ponad 3,7 mld zł. Komisję przetargową zaskoczyło polsko-włoskie konsorcjum firm Newag i AnsaldoBreda, które wbrew wymogom przetargu złożyło ofertę w euro – 417 mln euro (według dzisiejszego średniego kursu NBP to prawie 1,9 mld zł).

Dzięki przetargowi na 186 niskopodłogowców Warszawa ma zaprezentować się w 2012 roku jako miasto przyjazne pasażerom. Według prezesa Tramwajów Warszawskich Krzysztofa Karosa, do czerwca 2012 roku powinno jeździć ponad 100 z zamówionych pojazdów.

Życie Warszawy

Najczęściej czytane