Gigantyczne różnice w ofertach na supertramwaje
Na 186 tramwajów z niską podłoga ratusz przeznaczył ponad 1,8 mld zł. Najniższa oferta złożona we wczorajszym przetargu to niespełna 1,5 mld zł. Najdroższa – ponad 3,7 mld zł.
Najniższą propozycję złożyła bydgoska PESA, która dostarczyła już dla Warszawy 15 tramwajów z niską podłogą kursujących w na Grójeckiej, w Al. Jerozolimskich i na Grochowskiej. Polski producent ma największe szanse na zgarnięcie nowego kontraktu. Cena to 70 proc. wartości kontraktu. Pozostałe 30 proc. to kwestie techniczne.
Jakie były inne oferty? Francuski Alstom Transport (wraz ze swoją polską fabryką Alstom Konstal) zaproponował za tramwaje ponad 2,8 mld zł, a szwajcarsko-niemiecki Stadler ponad 3,7 mld zł. Komisję przetargową zaskoczyło polsko-włoskie konsorcjum firm Newag i AnsaldoBreda, które wbrew wymogom przetargu złożyło ofertę w euro – 417 mln euro (według dzisiejszego średniego kursu NBP to prawie 1,9 mld zł).
Dzięki przetargowi na 186 niskopodłogowców Warszawa ma zaprezentować się w 2012 roku jako miasto przyjazne pasażerom. Według prezesa Tramwajów Warszawskich Krzysztofa Karosa, do czerwca 2012 roku powinno jeździć ponad 100 z zamówionych pojazdów.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w
jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętą digitalizacją,
fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA
Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione
pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.