Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Przewoźnicy pod kontrolą

koz 22-04-2016, ostatnia aktualizacja 22-04-2016 00:00

Trwają kontrole przewoźników na terenie stolicy.

autor: Rafał Guz
źródło: Fotorzepa

W pierwszym kwartale przeprowadzano 544 współdziałań kontrolnych mających na celu sprawdzenie legalności wykonywania przewozu osób na terenie stolicy.

Kontrole nieuczciwych przewoźników i pojazdów oznakowanych jak warszawskie taksówki prowadzone były wspólnie przez pracowników Urzędu m.st. Warszawy, funkcjonariuszy Komendy Stołecznej Policji, Inspektoratu Transportu Drogowego, Inspekcji Handlowej, Urzędu Kontroli Skarbowej oraz Straży Miejskiej.

Od początku stycznia do końca marca 2016 roku przeprowadzono 544 czynności sprawdzających oraz kontroli. W analogicznym okresie czasu, w 2015 roku, skontrolowano 248 pojazdów i kierowców.

W przypadku 166 przewoźników stwierdzono nieprawidłowości (30,5 proc.). W większości przypadków (117, tj. 70,5 proc.) uchybienia dotyczyły prowadzenia pojazdu przez kierowcę, który nie zdał egzaminu z przepisów prawa miejscowego i topografii Warszawy. Nieprawidłowości ujawniana także przed rokiem. Było ich wtedy 66 (26,6 proc. skontrolowanych przewoźników) i podobnie jak teraz większość dotyczyła braku identyfikatora potwierdzającego zdany egzamin (47 przypadków, tj. 71,2 proc. ogółu stwierdzonych nieprawidłowości.

Do pozostałych wykrytych, w minionym kwartale 2016 r., uchybień należały: wykonywanie transportu drogowego osób bez licencji – 14 przewoźników (wśród nich były pojazdy nieoznakowane jak i te oznakowane jak warszawskie taksówki); wykonywanie transportu taksówką/pojazdem niewpisanym do licencji – 4 przypadki; brak kasy fiskalnej – 9 przypadków; brak prawa jazdy – 7 kierowców.

Ponadto u kierowców pojazdów oznakowanych jak warszawska taksówka stwierdzono: posługiwanie się podrobionym prawem jazdy – 1 prowadzący; dwóch kierowców było poszukiwanych przez policję, a trzech kierujących prowadziło pojazd pomimo sądowego zakazu.

Podczas działań kontrolnych stwierdzono naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym na łączną kwotę 328 000 złotych. Oprócz naruszeń ustawy wystawiono także 146 mandatów karnych na łączną kwotę 37 200 zł. Ponadto skierowano sześć wniosków do sądu o ukaranie.

 

Licencjonowana, warszawska taksówka posiada: prawidłowe oznakowanie taksówki, czyli żółto-czerwony pas (w barwach Warszawy) z numerem bocznym taksówki, pod którym powinien znajdować się herb m.st. Warszawy; w górnym prawym rogu przedniej szyby samochodu powinna znajdować się naklejka z hologramem, numerem licencji taksówkarza oraz numerem rejestracyjnym pojazdu; wewnątrz pojazdu powinien znajdować się specjalny identyfikator opatrzony hologramem, zdjęciem kierowcy oraz opisany jego imieniem i nazwiskiem; w lewym górnym rogu szyby tylnych prawych drzwi powinna znajdować się dwustronna tabliczka informująca po zewnętrznej stronie szyby o cenie za 1 km w I strefie taryfowej; rewers tabliczki, widziany z siedzenia pasażera, powinien zawierać taryfę opłat.

zyciewarszawy.pl