Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Ciągłe kontrole taksówkarzy

koz 09-11-2016, ostatnia aktualizacja 09-11-2016 10:29

Urząd Warszawy wspólnie ze służbami mundurowymi przeprowadza kontrole legalności prowadzenia przewozu osób samochodem osobowym i taksówką.

autor: Adam Burakowski
źródło: Fotorzepa

W trzecim kwartale 2016 roku w ramach wspólnych działań Urzędu Warszawy oraz policji, Urzędu Kontroli Skarbowej, Inspekcji Handlowej, Inspekcji Transportu Drogowego oraz Straży Miejskiej przeprowadzono kontrole 407 przewoźników.

U 121 skontrolowanych przewoźników (29,7  proc.) stwierdzono nieprawidłowości z zakresu ustawy o transporcie drogowym, prawa o ruchu drogowym i przepisów prawa miejscowego.

Do najczęściej ujawnianych nieprawidłowości należały: kierowanie pojazdem przez kierowców, którzy nie zdali egzaminu z przepisów i topografii miasta – 66 przypadków;  wykonywanie transportu drogowego osób taksówką bez licencji – 41 przypadków;  wykonywanie przewozu okazjonalnego samochodem niespełniającym kryterium konstrukcyjnego – 37 przypadków; brak kasy fiskalnej – 22 przypadki.

Podczas działań kontrolnych stwierdzono naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym na łączną kwotę 756 tys. złotych. Wystawiono również 79 mandatów karnych na kwotę 26 250 zł. Ponadto skierowano 7 wniosków do sądu o ukaranie.

W 2016 r. służby kontrolne przekazały 2277 protokołów i materiałów pokontrolnych. Naruszenia zostały stwierdzone w 71,5  proc., w szczególności naruszenia dotyczyły przepisów prawa miejscowego.

Wsiadając do taksówki warto zwrócić uwagę na prawidłowe oznakowanie taksówki oraz żądać wydania paragonu, który jest podstawą do późniejszych roszczeń przy rozpatrywaniu skargi za nienależycie wykonaną usługę przewozu.

zyciewarszawy.pl