Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Cztery inwestycje zgrane na Żabie

Konrad Majszyk 09-05-2008, ostatnia aktualizacja 14-05-2008 12:55

Inwestycyjny cud. Kolejarze, tramwajarze, drogowcy i ciepłownicy skoordynują prace. Będą więc cztery remonty, ale tylko jeden objazd. Prace mają potrwać od maja do października.

Ustalenia trwały dwa miesiące. Zaczęło się od tego, że do ratusza zgłosili się kolejarze z planami remontu od 15 maja wiaduktu PKP na rondzie Żaba. To element modernizacji linii kolejowej E65 między Warszawą a Gdańskiem, która ma się skończyć przed Euro 2012.

W czasie prac z wiaduktu zostaną tylko zabytkowe XIX-wieczne podpory, na których zostanie ułożona nowa konstrukcja. Polskie Linie Kolejowe zaproponowały początkowo harmonogram, który zakładał utrudnienia przez 15 miesięcy. W ratuszu złapali się za głowy.

Będzie trzy razy krócej

– Na taki wariant nie mogliśmy się zgodzić – mówi miejski koordynator remontów Wiesław Witek. – W połowie przyszłego roku w sąsiedztwie Dworca Wileńskiego ma ruszyć budowa drugiej linii metra. Rondo Żaba musi być wtedy przejezdne – tłumaczy.

I tak zaczęły się gorączkowe narady urzędników i inżynierów. W efekcie specjaliści wymyślili, w jaki sposób skrócić czas remontu do pięciu miesięcy. Prace mają się skończyć 15 października – dwa tygodnie przed dniem Wszystkich Świętych – więc warszawiacy powinni bez problemów dojechać na cmentarz Bródnowski.

W tym celu zostanie całkowicie zamknięty przejazd dla tramwajów i samochodów ulicy 11 Listopada pod wiaduktem.

Którędy zostanie poprowa-dzony objazd? Za kilka dni kolejarze zaczną budować za 1,1 mln zł dwa tymczasowe przejazdy: nowa jezdnię, która umożliwi dotarcie ze Szwedzkiej i 11 Listopada w stronę Bródna (za pięć miesięcy zostanie rozebrana); nowy tor tramwajowy; to właśnie nim tramwaje z Bródna dotrą do 11 Listopada, w przeciwną stronę pojadą przez Jagiellońską i rondo Starzyńskiego.

Dzięki niemu Tramwaje Warszawskie w trakcie tej samej inwestycji wyremontują tory na ul. 11 Listopada bez wstrzymywania ruchu. Tor tymczasowy przejmą zaś od kolejarzy po zakończeniu prac. Posłuży miastu w razie tramwajowych awarii albo objazdów.

Rury i asfalt na dokładkę

W tym samym czasie Stołeczne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej wymieni magistralę pod Ratuszową. Witek zapewniał wczoraj, że terminy prac zostały tak zaplanowane, żeby maksymalnie wykorzystać trwający remont i nie powodować dodatkowych komplikacji.

A Zarząd Dróg Miejskich w połowie października ma wymienić nawierzchnię ul. 11 Listopada.

*Dzięki nowej jezdni i torom przebudowa ronda Żaba potrwa pięć miesięcy

Oto harmonogram inwestycji.

∑ 31 maja – 1 czerwca: zamknięcie ul. Starzyńskiego pod „nową Żabę” w stronę Bródna; tramwaje linii 1 i 2 pojadą ul. 11 Listopada i al. Solidarności

∑ 7 – 8 czerwca: wyłączenie ruchu na ul. 11 Listopada pod „starą Żabę” w kierunku Bródna; linia 3 skróci trasę do odcinka Gocławek – Czynszowa, 4 pojedzie Andersa i Starzyńskiego, a 25 ruszy trasą Banacha – Ratuszowa

∑ 9 czerwca – 15 października: zamknięcie przejazdu pod wiaduktem ul. 11 Listopada; linie 2, 3, 4 i 25 pojadą z Bródna torem tymczasowym ∑ 2 – 22 sierpnia: wyłączenie torów na Targowej (między al. Solidarności a Ratuszową), Ratuszowej i Jagiellońskiej

∑ 2 –10 sierpnia: zamknięcie dla samochodów Ratuszowej ∑ 11 – 22 sierpnia: zamknięcie Jagiellońskiej przy Ratuszowej.

Skomentuj

Życie Warszawy

Najczęściej czytane