Na swoich stronach spółka Gremi Media SA wykorzystuje wraz z innymi podmiotami pliki cookies (tzw. ciasteczka) i inne technologie m.in. w celach prawidłowego świadczenia usług, odpowiedniego dostosowania serwisów do preferencji jego użytkowników, statystycznych oraz reklamowych. Korzystanie z naszych stron bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na użycie plików cookies w pamięci urządzenia. Aby dowiedzieć się więcej o naszej polityce prywatności kliknij TU.

Siła słowa

Agnieszka Rataj 23-11-2011, ostatnia aktualizacja 24-11-2011 18:29

„Noże w kurach", The National Theatre of Scotland, sztuka Davida Harrowera, reż. Lies Pauwels, wyk. Susan Vidler, Duncan Anderson, Teatr Narodowy, pl. Teatralny 1, bilety: 40 – 70 zł, rezerwacje: tel. 22 692 06 10, spektakle: środa (23.11) – czwartek (24.11), godz. 19

źródło: Materiały Promocyjne

Jeden z najmłodszych teatrów narodowych świata ze Szkocji zagości w Warszawie z przedstawieniem „Noże w kurach". To przedostatnia prezentacja w programie III edycji Spotkania Teatrów Narodowych.

Założony w 2006 roku The National Theatre of Scotland jest teatrem wyjątkowym, bo pozbawionym stałej siedziby i stałego zespołu. Zarządowi teatru udało się w ten sposób uniknąć sporów dotyczących wyboru siedziby w Glasgow lub Edynburgu i zmniejszyć koszty operacyjne utrzymania stałej sceny. Dzięki temu większa część budżetu teatru jest faktycznie przeznaczana na produkcję przedstawień i realizację innych projektów artystycznych. Specyficzną cechą The National Theatre of Scotland jest również jego niezwykła mobilność.

David Harrower, szkocki dramatopisarz, stale współpracuje z The National Theatre of Scotland. Napisany przez niego poetycki dramat „Noże w kurach" to pozornie historia małżeńskiego trójkąta. William Kuc – pasterz i oracz – wydaje się dbać bardziej o hodowane konie niż o żonę, która jest dla niego jak uprawiane pole. Jej posłuszeństwo złamie dopiero młynarz, jednocześnie przerażający i pociągający dla żony oracza. To on ją wyzwoli, pokazując, jaką siłę ma słowo.

Do zrealizowania dramatu Harrowera szkocki teatr zaprosił Lies Pauwels, belgijską reżyserkę znaną polskiej publiczności m.in. z Festiwalu Kontakt w Toruniu. Dzięki zderzeniu brytyjskiej i flamandzkiej estetyki powstało przedstawienie, które prasa szkocka określiła mianem legendarnej inscenizacji budującej reputację sztuki Harrowera.

 

 

Życie Warszawy

Najczęściej czytane